Quicktime- slideshow en geluid synchroon laten lopen

Ik ben bezig met een Quicktime filmpje waarin verwerkt ongeveer driehonderd psd bestanden omgezet naar jpg. Deze jpg's plaats ik in iPhoto en vandaar uit bekijk ik de ruwe opzet van de slide show met daarachter muziek geplaatst. In de muziek zit een ritme wat synchroon zou moeten lopen met een wisselende foto die één seconde zichtbaar is (dus instellingen diavoorstelling: Vertoon elke dia 1 seconde en muziek selecteren). Daarbij is het niet mogelijk om een waarde onder de seconde aan te geven en zodoende een en ander recht te trekken. Programma's: iPhoto 2 en Quicktime 6.5.1

Probleem één: in iPhoto (slideshow) lopen de beelden niet synchroon met het geluid, de beeldwisseling is niet nauwkeurig per seconde en ook de start van de slideshow is wisselend, met als resultaat dat de beelden die op accenten van de muziek moeten reageren te vroeg of te laat verschijnen. Dus op deze manier wordt het maar een beetje gokken of de timing klopt. Wat soms helpt is steeds alle instellingen opnieuw te doen en dan de slideshow te starten, maar dit bied absoluut geen zekerheid dat het klopt.
Ik heb al verschillende andere slideshow progjes geprobeerd maar kon er geen een vinden die voor een perfecte timing zorgde. Is dit in iPhoto 4 wel mogelijk? Heeft iemand dit wel eens uitgetest?

Probleem twee: Als ik van dit alles een Quicktime filmpje maak (om de beelden in elkaar te laten overvloeien) klopt er nog minder van, na veel geëxperimenteer met op verschillende manieren exporteren naar Quicktime (dan kan je de waarde wel aangeven onder de seconde) geef ik de moed maar op, het is niet voor elkaar te krijgen om beeld en geluid op elkaar te laten afstemmen.

De vraag is dus; is het wel mogelijk om dit met deze twee programma’s dit voor elkaar te krijgen of welk ander programma voert deze opdracht feilloos uit en biedt dan ook nog de mogelijkheid om dit om te zetten naar Quicktime met behoud van de instellingen? Geeft Quicktime Pro hier de oplossing? (is Pro wel op de seconde af nauwkeurig?)
Daarbij mag het niet al te duur zijn, anders vrees ik dat dit projectje retour opdrachtgever moet gaan.
:frowning:

Is Imovie geen oplossing?

Mijn recept zou zijn: Eerst een slideshow zonder muziek. Vervolgens een movje met alleen muziek. Open de slideshow in QTpro, selecteer alles (appeltje+a) en kopieer (appeltje+c). Open het muziek.mov'je en kies "voeg toe op schaal" uit het wijzig menu. Bewaar het mov'je als zelfstandige film.

Op deze manier heb ik in het verleden divx-films lipsync gekregen, hopelijk werkt het ook bij jouw probleem.

Quicktime pro zou heeft in elk geval meer mogenlijkheden, maar ik denk toch dat je met iMovie betere resultaten boekt.

Als je de foto's allemaal in iMovie zet, kan je heel makkelijk de muziek eronder zetten! Je kan het muziekspoor precies zo plaatsen dat hij goed bij je foto's past.

VEEL SUCCES!! :smiley:

Bedankt voor de reacties.

Heb de eerste honderd foto’s in iMovie geladen en inderdaad is het synchroon laten lopen van beeld en geluid nu absoluut geen probleem meer, het is zelfs fantastisch omdat je tussentijdse aanpassingen kan doen en daardoor het boeltje nog beter op elkaar kan afstemmen.
Maar nu komt het probleem te voorschijn dat de jpg’s zeer beroerd van kwaliteit worden, heb op alle manieren geprobeerd te exporteren naar Quicktime en dat zag er niet uit, alleen de optie dvd-kwaliteit was redelijk maar werd met de eerste honderd photo’s al een .mov bestand van 923 mb, terwijl de kwaliteit duidelijk minder was als in iPhoto. En dat is dus niet de bedoeling.
Moet ik misschien alles omzetten naar een andere bestandstructuur? Ik kon hier niets over vinden in de help van iMovie.

Maandag nog even Quicktime Pro aanschaffen en de tips van buurman volgen.

gr.