Ik heb nu een week mn iMac 24" 3.06 met OS X 10.6.2.
Ik begin het allemaal een beetje door te krijgen hoe het werkt en wat het kan en maar heb wel een paar vragen
1
nou krijg ik via de mail wel eens een filmpje in WMV bestand mar deze wordt niet in QT afgespeeld , wat is hier voor de oplossing .
2
Heb flink wat muziek bestanden over gezet waaronder ook WMA en OGG ,maar deze worden niet in Itunes afgepeeld , hoe pak ik dit het beste aan om deze toch te kunnen afspelen ?
deze kan je afspelen met windows media player for mac OF de plugin van flip4mac voor QT OF VLC (volgens mij). (allen gratis te downloaden van de offiiele sites)
WMA kan je ook afspelen in windows media player for mac OF de plugin van flip4mac voor QT. Verder moet je met OGG niets te maken willen hebben (dit formaat is ooit in het leven geroepen toen de downloadsnelheden nog erg laag waren). Er bestaat wel een plugin voor itunes van Vorbis volgens mij, maar OGG is zoooooooo 1999…
groet,
JBStudio
edit: tijdens het typen is er al een antwoord gegeven…
Om WMV en andere formaten af te spelen, download je het beste:
-[url=http://www.perian.org/]Perian[/url]
-[url=http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/wmcomponents.mspx]Flip4Mac[/url]
Audiobestanden zou je naar MP3 kunnen omzetten met een programma als Switch.
Dank voor de snelle reactie,s heb net Flip4Mac er op gezet en de WMV en WMA spelt nu af , die OGG bestanden die converteer ik dan wel naar MP3 , welke gebruik ik hier het beste voor ?
Mag ik even aansluiten met een soortgelijk probleem ( een nieuw draadje openen is overbodig denk ik):
Ik zit ook met enkele WMV bestanden die niet werken. Ik heb even alles wat ik al geprobeerd heb samengevat om dubbele antwoorden te vermijden :
A. WMV bestanden geopend op de windowscomputer. Alles OK , beeld en muziek spelen normaal in Windows media player.
B. WMV bestanden met USB stick overgezet naar iMac.
1.Openen met : WMV player (flip for mac)
Waarschuwingsvenstertje : Quick time heeft extra software nodig om deze media af te spelen.
Het videovenster van quicktime player verschijnt wel maar blijft zwart. De muziek speelt normaal.
2.Openen met : VLC player
Geen waarschuwingsvenstertje
Venster afspeellijst VLC verschijnt. Geen videoscherm . Muziek speelt normaal.
3.Openen met : Windows Media player
Waarschuwingsvenstertje :This file may not play correctly because it was compressed by using a codec that is not supported.
Venster mediaplayer blijft zwart . Muziek speelt normaal.
Proberen te converteren van WMV naar MP4 met iSquint :
Waarschuwingsvenstertje : Unsupported codec ( id=0) for input stream.
Programma stopt.
Dus het lukt me niet.
Ik kan ook uit die venstertjes niet opmaken om welk codec het zou gaan.Mijn programma’s zijn ge-updated.
Het zijn maar enkele bestanden en ik kan ze natuurlijk wel op de windows spelen , maar het intrigeert me toch waarom ik ze niet op mijn Mac kan draaien.
bedankt voor jullie reactie.
Een DRM probleem is toch een soort beveiliging bij gekochte bestanden dacht ik ? Dit zijn bestanden die ik , voor zover ik nog weet , gemaakt heb met MS photo story 3 . ( zoiets als een diavoorstelling in iPhoto - foto’s met toevoeging van muziek en ken burns effect en zo.)
Ik heb even WMP (Windows Media Player.app ) geactiveerd en nog eens geprobeerd het bestand te openen maar dus geen succes. ( tekst : this file may not play correctly because it was compressed by using a codec that is not supported)Dan even gezien of ik kon converteren naar MP4 ( wat ik al eens met iSquint geprobeerd had) , maar in WMP zie ik die mogelijkheden niet staan in het menu.
In mijn menu staan het volgende :
a)menu windows media player : about, prefecences,sevices,hide wmp,hide others,quit
b)menu file : open, pen url,recent,close media, close,get info
c)menu edit :und,cut,copy,paste, clear
in menus view , play , favorites,help : ook geen conversieaanwijzingen
of doe ik ergens iets verkeerd ?
Ik heb dit wel geprobeerd op mijn iMac met Tiger en WMP 9.0. Op mijn iMac met snowleopard staat staat enkel flip4mac versie 2.3.0.14 (maar ik dacht dat die ook WMV’s kon openen en dat WMP dan niet nodig was). Of kan het wel lukken als ik op die iMac een recentere WMP download ?
Op de site uitzending gemist lukt het niet om een uitzending te bekijken krijg de melding ,
De pagina ‘Player omroep.nl’ bevat materiaal met het MIME-type ‘application/x-mplayer2’. Er is geen plugin geïnstalleerd voor dit MIME-type, waardoor het materiaal niet kan worden weergegeven.
Hoe kan ik dit oplossen is er al een plugin voor , of eventueel een andere oplossing ?
[quote:c5dd95217b="ramrod"]De pagina 'Player omroep.nl' bevat materiaal met het MIME-type 'application/x-mplayer2'. Er is geen plugin geïnstalleerd voor dit MIME-type, waardoor het materiaal niet kan worden weergegeven.
Hoe kan ik dit oplossen is er al een plugin voor , of eventueel een andere oplossing ?[/quote:c5dd95217b]
Heb je Flip4Mac op je Mac
[quote:c5dd95217b=“mowat”]De uitleg is wel een beetje latijn voor me , ik weet heel weinig van audio/video.[/quote:c5dd95217b]
Hup naar de prullenbak met dat programmaatje .⌘i voldoet in de meeste gevallen prima.
[quote:1f2b396cb7="Freek1"]Kan dit bijvoorbeeld met quicktime pro + enkele plugins?[/quote:1f2b396cb7]
QuickTime Pro kan het gros van de dingen die je noemt. Hoef je trouwens niet te kopen, google even op "Pablo/nop".
Kan quicktime pro met de juiste plugin ook wmv-bestanden (simpel) editen?
(En dan het liefst direct, dus zonder eerst naar een ander formaat te converteren en dan weer terug te converteren.)