Quicktime update

Ik heb een probleem met updaten van Quiktime 6.51, het bestand kan niet worden verwerkt omdat ik geen toegang heb tot de folder "/tmp/501/TemporaryItems/com.apple.SoftwareUpdate". Als ik deze (onzichtbare folder open met bestandsinfo) zie ik dat ik alleen lezen toegang heb maar er is geen mogelijkheid dit te wijzigen. (Herstel Permissies word regelmatig gedraaid dus dat is geen niet de oplossing) Ik zit nog niet echt om deze update te springen maar ben wel nieuwsgierig of er meer mensen zijn met dit probleem en of er een remedie voor is.

Geen enkel probleem mee. Wel met iPhoto 4.0 naar 4.0.1 Dit betrof ook permissies, maar met 'Path Finder' was dit zo recht te zetten. Heerlijk programma, [url=http://www.cocoatech.com/] Path Finder.[/url] 8)

Bedankt cubizer, Ik werk al vanaf de eerste versie met OS X en ik heb dit programma nog nooit nodig gehad, het probleem is opgelost dus je hebt gelijk. Heerlijk programma! :D

Ik heb exact hetzelfde probleem met deze quicktime update op 3 macs (osx 10.3.3). Ik heb Path Finder gedownload. Maar wat moet je nu precies doen nadat Path Finders is opgestart?

als ik zoek met zoek van het systeem op "TemporaryItems" kom ik niet bij 501, maar bij 502 uit. misschien omdat ik hem al twee keer de fout had?

annyway… als ik die map open staat er niets in, dus geen “com.apple.SoftwareUpdate”

vraag ik echter info op van “TemporaryItems” dan staat daar alleen lezen? Wellicht heeft dit er iets mee te maken? Zit me beetje dwars dat ik “com.apple.SoftwareUpdate” als los bestand niet kan vinden…

ik blijf die quicktime toch maar bagger vinden. helft van de films speelt hij niet af..er is gn gratis mogelijkheid om full screen te bekijken... als je dit alles vergelijk met VLC is quicktime toch echt geen meerwaarde..

Ik had hetzelfde probleem toen ik via 'Software update' wilde updaten naar Quicktime 6.5.1. Ik heb het aantal malen geprobeerd en telkens dezelfde foutmelding. Uiteindelijk heb ik het programma direkt van de site van Apple gedownload en handmatig geïnstalleerd. Dit verliep zonder problemen. Blijft echter wel vreemd dat het via software update niet werkt.

het gaat erom dat ie niet installeerd. quicktime speelt inderdaad dingen niet af, maar met de pro versie die ik heb is het al een stuk beter en bovendien wordt het verder veel gebruikt. ik heb vlc ernaast zitten.

maar goed… nog steeds de foutnelding met 502… wellicht omdat ik als tweede gebruiker ben aangemaakt. anyway, ik heb het talloze keren geprobeerd, geen succes.

Heel simpel je volumebevoegdheden laten repareren door het schrijfhulpprogramma van apple zelf en daarna nogmaals de quicktime update draaien. Probleem opgelost.

ik krijg die quicktime update ook niet op mn mac.

verschillende malen de permissies hersteld en opnieuw opgestart, maar ik krijg telkens dezelfde foutmelding over de toegang 501 blahblah…

twee vraagjes:

• dat progje pathfinder, is dat freeware of shareware, of is er een demo-versie?

• ik heb quicktime-pro, als ik dan via de apple-site 6.5.1 ga installeren, doet ie dan een nieuwe installatie en ben ik dan weer pro-af? of is het een update. ik was namelijk begonnen, maar het leek mij een nieuwe installatie en ik vertrouwde het niet helemaal…

anyone die mij kan helpen?