QuickTime vloekt met Windows?

Een collega met Windows wil wat filmpjes op zijn website zetten in wmv- of mpeg-formaat. Beide lukte niet, dus stelde ik hem voor ze in QuickTime erop te zetten (ik weet natuurlijk niet of dat zo maar geconverteerd kan worden...). Naar aanleiding hiervan schrijft hij mij: "Ik heb geen Apple, maar wel QuickTime uitvoerig gebruikt en getest, maar weer van mijn PC verwijderd vanwege de vele comptabiliteitsproblemen met Windows XP".

Is dat werkelijk zo? Of doet hij iets fout?

Ik heb diverse keren QuickTime op een PC geïnstalleerd en dat werkt prima. Soms loopt de installatie niet goed, maar we hebben het hier wel over Windows!

Als het wel goed lukt werkt het beter dan de Windows Media Player.

Ik heb op de zaak op meerdere xp-bakken QT en heb geen problemen. Programma's als Premiere en Cleaner voor pc maken ook gebruik van QT en installeren het zonodig zelf. MPEG4's die ik op de pc in Cleaner maak spelen zowel goed op Mac als pc. MPEG1 zou het van huis uit zonder problemen moeten doen in beide players; het is zelfs het beste formaat voor gebruik in PowerPoint op de pc. Dat QT en Mediaplayer elkaars specifieke formaten niet ondersteunen is een ander verhaal.

De haat die Maccers voelen bij WMV voelen Windhozers bij Quicktime. Ik zie constant op sites en fora dat Quicktime en Windows niet zo'n goede vrienden zijn. Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat WMP ingebakken zit in Windows en Quicktime een ingebouwd onderdeel is van OSX.

[quote:d42219911c]Programma's als Premiere en Cleaner voor pc maken ook gebruik van QT en installeren het zonodig zelf. [/quote:d42219911c]

Er daar zat voor mij (vóór mijn switch van januari 2005) ook de antipathie die jegens QT voelde.
[i:d42219911c]“Weer een enhanced-audio CD met Quicktime, balen…”[/i:d42219911c], herinner ik me nog.
Het dringt zich aan je op, neemt de regie over zoveel mogelijk bestandsformaten over, en bestookt je met ‘news’ emails als je vergeet al die vinkjes uit te zetten.

Nu zie ik dat ook anders, en installeer ik Quicktime op zoveel mogelijk PC’s :evil:
Just kidding, maar i.t.t. bijv. iTunes vind ik het geen schoonheidsprijs op de PC, vooral die lelijke en nutteloze Q in hun taskbar (bij de klok).

Maar laat ons afwachten, nu bijna iedereen een iPod heeft, heeft bijna iedereen iTunes en dus Quicktime en dan went het vanzelf. :mrgreen:

en iedereen ergert zich er dus ook aan dat als je iTunes wlt hebben dat je dan ook quicktime wordt opgedrongen....

maar op alle XP-Bakken hier loopt het overigens gewoon goed
als ik windowsfan was en een website zou maken, dan zou ik nog steeds die lelijke wmp-knoppen niet op mn site willen…

[quote:babc0fa430="martijngrootens"]en iedereen ergert zich er dus ook aan dat als je iTunes wlt hebben dat je dan ook quicktime wordt opgedrongen....

maar op alle XP-Bakken hier loopt het overigens gewoon goed
als ik windowsfan was en een website zou maken, dan zou ik nog steeds die lelijke wmp-knoppen niet op mn site willen…[/quote:babc0fa430]

bij mij is het omgekeerd :slight_smile:
drom haal ik de pro “erges” op
M.a.w quicktime werkt prima. is een kwestie van configureren. zorg dat alleen de qt spul afspeeld in qt.

suck6 :apple: