Quicktime vs Windows Media

Daar ben ik weer eens met een topic over QT. Ik vroeg me namelijk af hoe het ervoor staat met QT, hebben ze de slag verloren met WM? Ik hoor alleen maar positieve berichten over WM en niks over QT. :? http://www.microsoft.com/presspass/press/2003/sep03/09-12BroadcastContentPR.asp

Ik denk dat met Pixlet (OS X.3) Apple wel weer een voorsprong neemt :)

Maar das de keynote even afwachten over 9,5 uur :smiley:

Wordt die gestreamd trouwens?
Zo ja waar??

[quote:19a50fe095="Rasheed187"]Daar ben ik weer eens met een topic over QT. Ik vroeg me namelijk af hoe het ervoor staat met QT, hebben ze de slag verloren met WM? Ik hoor alleen maar positieve berichten over WM en niks over QT. :? [/quote:19a50fe095]

Het is maar net waar je luistert. :wink:

[quote:5678dfdd2b="maceddy"]Ik denk dat met Pixlet (OS X.3) Apple wel weer een voorsprong neemt :)[/quote:5678dfdd2b]

Pixlet is interessant voor video-editors, maar voor ons gewone thuisgebruikers is het net even te pro.

Zie deze draad

Ik krijg helaas wel de indruk dat WM steeds meer gebruiks wordt. Als M$ nou ff snel WM9 voor OSX uitbrengt kan ik tenminste weer alles zien...

Nou raak ik toch weer een beetje in de war. Op andere sites staat namelijk dat Pixlet het mogelijk maakt films van DVD kwaliteit te comprimeren naar 250 MB, dus zeg maar een soort super DivX.

Klinkt mij als muziek in de oren. Tenminste, als het waar is. :smiley:

Ik heb een beetje lopen zoeken naar info over Pixlet, heb helaas niet zoveel kunnen vinden, is het nou wel of niet waar dat Pixlet een Divx vervanger is?

Dus dat films van DVD kwaliteit gecomprimeerd kunnen worden tot 250 MB, met minimale kwaliteitsverlies?