quicktime????

Quicktime.....

Ik kan geen afbeeldingenreeks maken!!!!
Handleidinggegevens werken niet!!!!!!

HELP…

Hans Flick

Hoi,

Als je bedoelt dat je een slide-show wilt maken in Quick Time is dit vrij simple. Ik gebruik zelf Quick Time Pro 6 en denk niet dat het ook met een Basic Player kan en zult dan eerst een licentie moeten kopen bij de Apple Store: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore/

In het File menu kies je voor 'Open Image Sequence' (Open afbeeldingreeks…) en importeer je de eerste foto uit de desbetreffende map op je HD, daarna moet je het aantal frames p/second of seconds p/frame kiezen (bv 2 seconds/frame ). Na de import druk je op de play button en kan je de slide show bekijken. Opslaan via Command+S en je hebt een slide show in Quick Time formaat.

Je kan ook een slide show maken via iPhoto met muziek en alles erbij, alleen moet je dan wel Mac OS X hebben.

Kies links in iPhoto de betreffende map of selecteer in je 'Organize/Ordenen' scherm de betreffende foto's en kies dan 'Share/Uitwisselen' ->Slide Show en je kunt dan eventueel een muziekje uitkiezen (ook mp3 vanaf je HD). Of je kiest voor 'Export' en klikt op het Quick Time Tab in dat openspringende Venster.
Alles volstaat met de standaard instellingen en klik op Export, volg dan de instucties voor het opslaan van het filmpje. Je Slide show wordt dan als een 'mov' bestand opgeslagen en kunt deze dan via Quick Time bekijken.
Succes,

Warner Raven

Als je vragen hebt kan dat via de email link, ik was vergeten in te loggen!

Ik was vergeten te vermelden dat de foto's in de map voor de slide show in Quick Time wel opeenlopend moeten zijn als bestandsnaam. bv. 1.jpg, 2.jpg ....of 0001.jpg, 00002.jpg....of DSC00001.jpg, DSC00002.jpg ...enz bedenk het maar. Als ze maar juist opeenvolgend zijn en niet verschillende namen hebben.

Nogmaals Succes,

Warner Raven

hardstikke heldere uitleg, bedankt

Hans Flick