Raar gedonder met Backup

Ik heb eigenlijk vaste prik gedoe met Backup. Die maakt elke dag een backup van een paar mapjes (niets enorms), en steevast krijg ik halverwege dit bericht: [img:022e5a9979]http://www.idisk.mac.com/martenschulp/Public/webfotos/screenshotbackup1.jpg[/img:022e5a9979]

Raar, zeker omdat er geen uitleg in de dialog staat.

Ook zegt hij vaak (mij veel te vaak) dat er iets fout is gegaan en dan kan ik kiezen uit “try to recover” en Clear Backup Folder.

Is dit een bekend probleem? Moet ik de oplossing zoeken bij mijn internetverbinding?

iBook G4 12" 1.2 GHz, 784MB, kabelinternet achter een router, laatste OS X 10.3

[/img]

[quote:779470b9ed="Gerben van Nazareth"]Is dit een bekend probleem? Moet ik de oplossing zoeken bij mijn internetverbinding?[/quote:779470b9ed]

Ja, het is een bekend probeem. En nee, de oorzaak ligt niet bij je internetverbinding, maar bij .Mac. Mijn abonnement loopt over 49 dagen af. Probleem opgelost. :slight_smile:

:apple: Ik heb .Mac destijds genomen als voordelige aanbieding bij een nieuwe iMac en omdat er een gratis virusscanner (McAfee) bij geleverd werd en ook ik zag wel wat in 'Backup'. Inmiddels is de virusscanner verdwenen. Backup werkte bij mij bar slecht bij de overgang naar 'Tiger" (fotobibliotheek werd niet gekopieerd) en verdere extra's stellen niet veel meer voor voor dit geld.