Beste MacOSX.nl gebruikers,
Sinds tijden heb ik al een raar probleem met mijn netwerk verbinding hier in huis, maar dit is de eerste keer dat ik het zo zat ben dat ik jullie hulp besluit in te roepen.
Om maar meteen het probleem aan te kaarten. Telkens wanneer de hoofdcomputer eerder uitgezet wordt dan mijn computer (ik zit dus op het netwerk) heb ik de dag en/of uren daarna problemen met mijn netwerkverbinding (en vermoedelijk ook Finder).
Wanneer ik mijn computer na het verliezen van de netwerkconnectie weer wil opstarten, duurt het een tiental seconden langer voordat mijn Finder weer laadt, en ook de internetverbinding is compleet verdwenen, ook al draait het programma dat het netwerk regelt (Vicomsoft) wel.
De problemen gaan uiteindelijk wel weg, maar hoe we het hier in huis steeds voor mekaar bootsen is een raadsel. De ene keer is het na twee keer herstarten, en de andere keer ben je uren bezig voor er weer enig ‘internetleven’ in de computer te vinden is.
Ik vind het een heel lastig uit te leggen probleem, maar ik hoop dat jullie me wellicht op weg kunnen helpen.
Mijn G4 draait overigens op Mac OS X 10.3.9