Raar probleem met iPod Nano

Een paar dagen geleden begon mijn iPod Nano raar te doen.

Ik kon hem niet uitschakelen; als ik dat deed verscheen het scherm ‘Opladen’ (met zo’n flikkerend batterij icoon), ookal was ie niet aangesloten op een adapter of USB-poort.

Nu doet hij dat ineens niet meer, gelukkig, maar ik krijg 'm nu niet meer volledig opgeladen; het scherm ‘Opladen’ wil niet veranderen in ‘Opgeladen’ en de batterij is soms maar half vol als ik hem loskoppel van mijn adapter of USB-poort, ookal issie al een hele dag aangesloten, of nog langer.

iemand een leuk idee wat ik kan doen?

:? Fabrijksinstellingen resetten en dan weer de updates doen?

enig idee waardoor het kan komen?

hoe reset ik de fabrieksinstellingen? wat bedoel je met updates doen?

naar iTunes gaan,het samenvatting tabje aanklikken,en dan op "herstel" duwen.

Als je de iPod aan je computer hangt kun je in iTunes de iPod resetten tot fabrieks instellingen.

Troep is het. De hele nieuwe iPod-lijn.

Ik heb mijn nieuwe iPod nano verkocht voor snik € 170,- euro . Ik vind 'm werkelijk prachtig, maar het is echt een snel in elkaar geflanst kutding. Software heeft aantal gebreken, scherm zit scheef, accu deugt niet, instellingen springen spontaan op “factory settings” en de hoeveelheid bytes die voor een foto-bibliotheek wordt gerekend (4 GB (3,15 foto’s / 800 mb voor overige bestanden) voor mijn hele 6,6 GB aan foto’s) is belachelijk… heb ik nog net zoveel opslag als bij mijn oude 4 GB nano.

Nee, ik ben vreselijk teleurgesteld in het beestje. Als hij 100% goed zou zijn dan zou ik van de daken springen van enthousiasme want ik vind 'm erg mooi maar hij deugt voor geen meter (en ik had 'm al een keer omgeruild voor een nieuwe).

Volgende week een iPod touch kopen. Hopen dat die minder teleurstelling met zich meebrengt… Ben dit niet gewend van Apple. En heb al iPod’s sinds 2002… (vanaf de 2e generatie). Bovendien heb ik er 7. Naja, nu nog 6.

juist, itunes, maar waar dan? via 'samenvattings tabje'? ik zie dat nergens.

kan het trouwens ook niet door simpelweg ‘hold’ on/off te switechen en dan 6 sec. ‘menu’ en de middeknop ingedrukt te houden, waarna het apple logo verschijnt?

als mn muziek elkgeval maar niet verloren gaat

B-Mac wrom maak je niet je eigen topic? je reactie is kind of pointless. Mijn nano is trouwens 1e generatie, 4GB en doet verder perfect.

[quote:86138c2627="B-Mac"]Ik heb mijn nieuwe iPod nano verkocht voor *snik* € 170,- euro.[/quote:86138c2627] Ooit van garantie gehoord? :?

nogmaals:

via ‘samenvattings tabje’? ik zie dat nergens.

kan het ook niet door het proces van ‘hold’ on/off te switchen en dan 6-10 sec. ‘menu’ en de middeknop ingedrukt te houden, waarna het apple logo verschijnt, of is dat wat anders?

als mn muziek elkgeval maar niet verloren gaat.

Ja je kan proberen te resetten door de ''center knop'' en ''Menu'' ingedrukt te houden, zo verlies je geen gegevens. En het staat inderdaad in het tabje ''samenvatting'' waar je kunt kiezen uit update en herstel. Als je herstel indrukt gaat alles wel verloren maar ik neem aan dat je wel je muziek nog in iTunes heb staan.

Succes.

om geen nieuw topic te openen ga ik in dit topic verder. Het volgende: ik krijg gister de ipod nano (1e generatie) van een vriendin met de vraag of ik kan helpen omdat haar ipod niks meer doet. Wanneer ik haar ipod aanzet verschijnt er heel even een verlicht scherm (zonder tekst) en daarna is het verlichte scherm weer weg. Er verschijnt geen apple logo oid. Wanneer ik de ipod aan mijn pc hang krijg ik wel itunes en alle liedjes te zien die er op staan, dus de pc herkent de ipod wel. Ik heb al vaak tegelijk de ''center knop'' en ''Menu'' ingedrukt gehouden, maar geen resultaat. Kan het zijn dat het scherm gewoon kapot is? Is het nog te maken?

alvast bedankt!

speelt hij nog? want dan heb je een shuffle en is idd het scherm stuk

anders effe software herstelle

hij speelt geen muziek meer af. En nu licht het scherm ook niet meer op. Het is zeker geen shuffle, daar heb ik wel genoeg verstand van. Heb de ipod paar uur opgeladen om te kijken of het daar iets mee te maken had, maar dat heeft niks uitgehaald. Ik ga er dan maar vanuit dat de ipod dood is en weg kan.

[quote:e388119424="Marieke1232"]Het is zeker geen shuffle, daar heb ik wel genoeg verstand van[/quote:e388119424]

ik bedoelde eigenlijk: als hij nog speelde dan kon je hem gebruiken [b:e388119424]als[/b:e388119424] een shuffle

(want reparaties zijn meestal (te) duur)

maar aangezien hij niet meer speelt vrees ik dat die idd dood is… is hij eens gevallen ofzo? of ‘ineens’ stukgegaan?

haha ok, zo bedoelde je dat van die shuffle :oops:

nou die vriendin had m gebruikt tijdens de 4-daagse en op de laatste dag was het enorm gaan regenen (onweer) en toen ze de ipod uit haar broek haalde was het hoesje waar de ipod in zat nat maar de ipod zelf voelde nog droog aan, maar blijkbaar is er toch vocht binnengedrongen. Ze dacht dat er niks aan de hand was omdat de pc de ipod wel nog herkent, maar blijkbaar te veel schade aangericht.

[quote:1ceaad5111="Marieke1232"]haha ok, zo bedoelde je dat van die shuffle :oops: [/quote:1ceaad5111]

mijn fout vrees ik :innocent:… (ik heb het nog eens nagelezen en ik was niet echt duidelijk de eerste keer)

jammer voor je vriendin