raar probleem

ik sluitte gister me ipod aan en itunes starte maar hij deed heel raar. hij gaf als eerst aan dat er een fout was bij itunes dat een bestand niet meer leesbaar was, en dat het chkdsk moest uitvoeren, dat hielp blijkbaar niet. want ik kon geen muziek meer op me ipod zetten want dat doet die gewooon niet. ook al ga je bijwerken met de ipod zelf, hij speelt de muziek ook nie meer want hij gaat elkens als je op play drukt en hij speelt af door naar het volgende liedej......... heeft iemand dit ook gehad want ik weet echt nie wat ik moet doen, niet dat straks ineens al me muziek wegis , hij zet trouwens ook in 1 keer datik maar 163 mb gebruik ipv normaal 10 gb dus er is iets fout maar wat???/

alvast bedankt

constantijn

Welkom op dit forum.

Ik zal je wel willen helpen, maar ik snap echt niks van je verhaal? :?

Haal es eerst de typfouten eruit.

hij zegt gewoon ineens dat een bestand beschadigd of niet meer leesbaar is en ik denk dat da de oorzaak is want ik heb niets anders raars gedaan. en nadat die dat zei deed hij het niet meer, maar k kan het niet herstellen, keb al op een andere compter alles geinstalleerd maar hij heeft het zelfde probeer en kan gvd geen muziek meer luistere...

ik heb dat ook gehad met itunes 6.0.2. gooi die eens weg en zet 6.0.1 ervoor in de plaats...

Spelling, interpunctie....

Met alle respect voor je probleem, maar als je op deze manier blijft posten kun je weinig assistentie verwachten. Ik haak na een regel lezen al af en ik vrees dat ik de enige niet ben. Probeer het nog eens. :roll:

flauwe reacties :/

[quote:cddcdfe7c8="conno"]Ik sloot gister m'n iPod aan en iTunes startte op, maar hij deed heel raar. Hij gaf als eerste aan dat er een fout was bij iTunes en dat een bestand niet meer leesbaar was. Daarom moest CHKDSK worden uitgevoerd, maar blijkbaar hielpt dat niet. Ik kan nu geen muziek meer op mijn iPod zetten omdat hij dat gewoon niet meer doet. Ook als ik ga bijwerken met de iPod zelf, dan speelt 'ie de muziek niet. Telkens als ik op Play druk, gaat de iPod naar het volgende nummer. Wie heeft dit nog meer gehad. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik wil niet dat mijn muziek ineens weg is straks. Ook geeft de iPod aan dat ik ineens maar 163 MB in gebruik heb, in plaats van normaal 10 GB. Dus er is iets fout, maar wat?[/quote:cddcdfe7c8] Sorry, vrije vertaling voor de mensen hier die van jouw eigen verhaal geen kloot snappen... Het blijft me nog steeds wat wazig, maar het is nu hopelijk wel ietsje duidelijker.

Goed, CHKDSK is van Windows zelf, dus daar zal je hier weinig mee opschieten, het blijft tenslotte een Mac forum.
Mogelijk helpt het om iTunes opnieuw te installeren.
Het punt met je bestandsgrootte; reset je iPod eens door de Menu en Centre knop ingedrukt te houden totdat je het Apple logo ziet verschijnen.
Werkt het dan nog niet, gooi dan eens de iPod Updater d’r overheen en kies voor Herstel. Let op: je iPod wordt hierbij gewist! Dus zorg voor een backup van je muziek!

Een duidelijk geval van déjavu, mijn eerste generatie iPod heeft ongeveer hetzelfde. Ik zit er aan te denken om de batterij te wisselen...

Een nieuwe zou ook wel leuk zijn, maar dit model heeft nog een normale firewire aansluiting, ideaal voor een systeembeheerder.

- Ik heb itunes opnieuw geinstalleerd, dat bleek niet te helpen.

• Het resetten gaf ook geen verandering.

• Ik kan de ipod wel herstellen maar dan ben ik al mijn muziek kwijt en al mijn muziek staat op mijn ipod, en daar kan ik geen back up van maken toch?? Want ik kan er niets vanaf krijgen, dat heb ik ook geprobeerd.

maar waarom geeft mijn computer aan dat ik het bestand kan herstellen door CHKDSK uit te voeren. terwijl hij daarna het nog steeds niet doet :x

sorry voor mijn spelling, ik had gisteravond haast:P

ik heb itunes 6.01 gevonden maar nu vind hij de ipod niet meer. hij komt niet in beeld bij Itunes.... ??/

Er zijn wel programmaatjes die de muziek terug kunnen halen van je iPod, want het staat erop in verborgen mappen. Even googlen en je zal er wel een aantal vinden (voor de PC ken ik ze alleen niet...). Wat betreft CheckDisk, kan je je vraag denk ik beter stellen op Tweakers.net want dat heeft verder niks te maken met iTunes maar met Windows zelf (die geeft bij zo'n beetje alles zo'n melding omdat het anders ook niks weet te zeggen bij mijn weten...). Overigens is het downgraden van iTunes ook niet echt een oplossing lijkt me, de nieuwste versie moet het gewoon doen...

Anders maar een Mac kopen :stuck_out_tongue:

Unsound heeft hiervoor een [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574]sticky[/url] gemaakt.

Hier een lijst met een aantal programma’s waarmee je je muziek van je iPod kan afhalen, zowel voor mac als pc.
Maar je gebruikt toch iTunes? Dan moet daar net zo goed al je muziek staan.

Ik denk ook niet dat een oudere versie van iTunes helpt.

ja maar hoe moet ik dat eraf halen dan???

dat doet die dus niet, hij zegt ook dat er maar 163 mb in gebruik is wat eerst juist 10 gb was. dus ik ga er denk ik maar mee naar de winkel en kijken wat zij zeggen :expressionless:

[quote:c2169097f1="conno"]ja maar hoe moet ik dat eraf halen dan???

dat doet die dus niet, hij zegt ook dat er maar 163 mb in gebruik is wat eerst juist 10 gb was. dus ik ga er denk ik maar mee naar de winkel en kijken wat zij zeggen :|[/quote:c2169097f1]
Als je in de Verkenner nou eens aangeeft dat je de verborgen bestanden en mappen wilt weergeven. Wat geeft 'ie dan aan? Kopieer desnoods die mappen naar de hardeschijf van je PC en haal dan de Updater d’r over heen.
Overigens hou ik dus voor dit soort gevalletjes altijd m’n muziek op m’n Mac d’r bij. Voordeel is dat ik niet telkens m’n iPod aan m’n Mac hoef te hangen om muziek te luisteren…

nadat ik CHKDSK had uitgevoerd zei hij het volgende: hij zegt dat hij die fout heeft gevonden maar het niet kan herstellen omdat de parameter niet werd uit gevoerd F/(FIX) hoe kan ik die dan toevoegen want ik denk dat als hij dat hersteld dat hij het dan wel moet doen.

[quote:df0f985890="conno"]nadat ik CHKDSK had uitgevoerd zei hij het volgende: hij zegt dat hij die fout heeft gevonden maar het niet kan herstellen omdat de parameter niet werd uit gevoerd F/(FIX) hoe kan ik die dan toevoegen want ik denk dat als hij dat hersteld dat hij het dan wel moet doen.[/quote:df0f985890] Die vraag moet je op Tweakers.net of elk ander [b:df0f985890]Windows[/b:df0f985890] forum stellen, want daar zullen hier weinig (if any) mensen wat vanaf weten. Dit is en blijft nog altijd een [b:df0f985890]Mac[/b:df0f985890] forum...

Welk model iPod gaat het om?

ipod 20gb kleur, hij doet het weer gelukkig maar nu is al mijn muziek eraf zomaar. ik wor dhelemaal gek hier want nu moet ik alles dus opnieuw gaan downloaden???

enig idee hoe dit komt en of het er nog op kan?

[quote:214590ad67="conno"]ipod 20gb kleur, hij doet het weer gelukkig maar nu is al mijn muziek eraf zomaar. ik wor dhelemaal gek hier want nu moet ik alles dus opnieuw gaan downloaden???

enig idee hoe dit komt en of het er nog op kan?[/quote:214590ad67]
Je muziek gaat d’r niet ‘zomaar’ vanaf, geloof me… :?
Heb je de iPod Updater d’r over heen gegooid ofzo, dan ben je inderdaad alles kwijt, maar dat ik en anderen hier al gezegd… Dus… als je je muziek kwijt bent kan je inderdaad opnieuw beginnen, zal niks anders op zitten lijkt me. Daarom hou ik dus m’n muziek ook in iTunes.

Precies, maar er zijn dus blijkbaar mensen die al hun muziek op de iPod zetten en vervolgens weggooien op de computer.

Conno, je zult inderdaad opnieuw moeten beginnen met het downloaden van je muziek collectie. (of cd’s importeren)

Nikita had je hiervoor ook al gewaarschuwd.

[quote:36c5982b15=“Nikita”]…Werkt het dan nog niet, gooi dan eens de iPod Updater d’r overheen en kies voor Herstel. Let op: je iPod wordt hierbij gewist! [b:36c5982b15]Dus zorg voor een backup van je muziek![/b:36c5982b15][/quote:36c5982b15]