Raar Safari-probleempje...

Hallo,

Ik heb nogal een apart probleempje met Safari. Ik heb vaak op sites, dat als ik op een link druk ik een stomme melding krijg dat-ie het adres niet kan openen. Maar als ik daarna nog eens op de link klik is er niks aan de hand. De melding ziet er zo uit:

[img:0f0f8bfd49]http://ciego.nl/tijdelijk/stomme_melding.jpg[/img:0f0f8bfd49]

En in het begin dacht ik nog, ach wat maakt het uit maar nu word ik er helemaal tureluurs van! :sealed:

Ik beschik over een PowerMac G4, 1.25Ghz. Mac OS 10.3.3.

Oja, alvast bedankt 8)

Ik heb precies hetzelfde. Voornamelijk bij weblogs van 'web-logs'. Heb geen idee waaraan het ligt. Ik gebruik 10.3.3 met saf 1.2 (v125.1)

Effe off Topic...

[mod:507e0d6800=“Colpolyp”]Jongens als we na 1 reply al off topic gaan dan houdt het op hoor. Graag on-topic posten of naar de Lounge gaan.[/mod:507e0d6800]

(sorrie)

Ik heb dat probleem ook in Safari, bij diverse sites, en ongeveer 1 keer per dag. Ik neem aan dat Apple dit ook wel weet het komt zo vaak voor.

Ligt het niet gewoon aan een haperende internetverbinding? Heb ik ook soms eens last van, waardoor Safari enigszins opstandig wordt. Of is dit bij jullie uitgesloten?

[quote:0d8ea2f638="Aiko"]Ligt het niet gewoon aan een haperende internetverbinding? Heb ik ook soms eens last van, waardoor Safari enigszins opstandig wordt. Of is dit bij jullie uitgesloten?[/quote:0d8ea2f638]

Ik heb hetzelfde probleem af en toe, heb het idee dat OF de internetverbinding hapert OF dat de site de verbinding niet bij kan houden

Misschien komt dit probleem door de korte "time out" van safari. Als het programma 60 seconden niets hoort, geeft ie de moed op. Dit euvel is te verhelpen door (onder andere) [url=http://versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19173]Safarinotimeout[/url].

[quote:c7ed022213="gretver"]Misschien komt dit probleem door de korte "time out" van safari. Als het programma 60 seconden niets hoort, geeft ie de moed op. Dit euvel is te verhelpen door (onder andere) [url=http://versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19173]Safarinotimeout[/url].[/quote:c7ed022213] Ik heb zelf het idee dat die timeout hier niet van toepassing is. Want in die gevallen krijg je normaal gesproken ook een melding die echt aangeeft dat Safari na 60 seconden niets heeft kunnen ontvangen.

@simonvk: De melding heeft linksonder een ?-button. Heb je daar al eens op geklikt om uitleg te krijgen over deze melding?

Tja, ik denk dat je aan een zoveelste "ik heb hetzelfde probleem" reaktie niet echt veel hebt, maar ik HAD dus hetzelfde probleem. Misschien niet de oplossing die je zoekt of wilt horen, maar ik ben gewoon geswitched naar Firefox en heb dat hele Safari niet meer nodig. Firefox gaat ook veel beter met cookies om e.d. en dit soort vreemde gedrag heb ik er nog niet in meegemaakt, dus heb nog geen moment Safari gemist eigenlijk.

Gebruiken jullie toevallig wireless access? Ik heb veel problemen gehad met het benaderen van (willekeurige) sites doordat de MTU size standaard op 1500 staat en niet alle wireless systemen hier goed mee omgaan. Probeer eens: [ifconfig en0 mtu 1472] Als je wireless interface en0 is, anders en1 of en2.

Heeft bij mij veel problemen opgelost.

Gr. Remco

Als ik dat in terminal invoer, krijg ik dat het niet toegestaan is. Moet ik dan eerst als root inloggen ofzo?? :?