Raar tweak probleem

Beste,

Ik heb een iphone 5 met een jailbreak op ios 8.1.
Ik wou vandaag een nieuw thema installeren (Aelon) voor iets meer transparante icons. Zo gezegt, zo gedaan, ik open winterboard en activeer het thema. Tot zovergeen problemen gehad. Echter uiteindelijk niet helemaal tevreden omdat veel apps die ik draai niet ondersteund worden. Jammer!

Vervolgens ga ik naar Cydia om het thema weer te verwijderen. Gaat allemaal goed. Daarna ga ik terug naar m’n springboard en respring m’n iphone. (hoefde niet direct na deïnstallatie) hierna kom ik weer op m’n springboard en ineens zijn al m’n icons vierkant ipv met afgeronde hoekjes.

Ik daarna kijken in winterboard (is weer leeg) en m’n settings app (waar overigens meer tweaks in staan) maar ik kan niet herleiden waar die vierkante icons ineens vandaan komen. In Cydia daarna gekeken of er iets mee geïnstalleerd werd van een thema of tweak maar op een ‘icons pack’ (inmiddels ook verwijderd) na helemaal niks kunnen vinden.

Ook is er in de carrier balk links een streepje te zien ipv bolletjes, is er rechts ook een verticaal streepje bijgekomen en zijn m’n rotationlock en locatie gegevens aanduiding veranderd.

Je zou haast denken dat het nog een thema is. Maar hoe dan?

Aardig gek. Iemand een idee?

Deze tweaks draai ik ook nog:

Activator
Applocker
Barrel
CustomLS
Dockshift
Eclipse 2
ExKey
F.lux
Flipcontrolcenter
Frontflash
Noblur
Phantom
Record 'n torch
Sicarius
Springtomize 3
Winterboard

Voor:

Na:

Ik vind het er wel kek uitzien :stuck_out_tongue:

Ga naar /var/stash/XX/Themes

XX: in de stash folder zitten wat folders maar dit is per device verschillend. Zoek naar de folder die Themes bevat. Daar kan je dan handmatig alles verwijderen.

Als ze status bar dan nogsteeds fucked up is moet je alles hier verwijderen en je device herstarten: /private/var/mobile/Library/Caches/com.apple.UIStatusbar

[quote=Usain url=http://www.onemorething.nl/community/topic/raar-tweak-probleem/#post-2789178 time=1422029646]Ga naar /var/stash/XX/Themes

XX: in de stash folder zitten wat folders maar dit is per device verschillend. Zoek naar de folder die Themes bevat. Daar kan je dan handmatig alles verwijderen.

Als ze status bar dan nogsteeds fucked up is moet je alles hier verwijderen en je device herstarten: /private/var/mobile/Library/Caches/com.apple.UIStatusbar[/quote]

In ifile neem ik aan?

Edit: in ifile dus :stuck_out_tongue:

Hier staat overigens niet iets wat lijkt op dat het m’n icons vierkant maakt…

Tijdens het weggooien van je thema is de originele mask weggegooid waardoor je icons vierkant zijn en geen afgeronde hoekjes meer hebben.

Oke, hoe krijg ik deze terug dan zodat m’n apps weer afgeronde hoekjes hebben?
Als ik in /var/stash/vmacqa/Themes kijk zie ik mapjes van:

black navigation bars.theme
dim icons.theme
dim wallpaper.theme
flipcontrolcenter circled.theme
flipcontrolcenter stately.theme
flipswitch flashlight.theme
no docked icon labels.theme
no undocked icon labels.theme
solid status bar.theme
transparent dock.theme
user lock background.theme
user wallpaper.theme
white icon labels.theme

maar niet iets waaruit ik de vierkante app icons uit kan herleiden?

Thnx voor je hulp alvast

Je kan alles verwijderen, maar ik denk dat alleen dim icons en dim wallpaper genoeg zijn. Verwijder deze en herstart je iPhone.

Hmm dit is raar.

Ik installeer net een ander thema (m’flat) en hier zijn m’n apps weer met afgeronde hoekjes. Ook dit thema heb ik weer verwijderd (ook niet al m’n apps ondersteund ie) en nu zijn m’n apps en statusbar weer normaal. Dus met afgeronde hoekjes. En het streepje + veranderde rotation lock en locatie gegevens pijltje is ook weer normaal.

Denk dat ie de mask van het andere thema gebruikt nu.