Raar WiFi probleem

Ik heb een heel vreemd probleem met mijn MacBook en draadloos internetten. Toen ik nog Leopard had deed internet het bij mij thuis perfect, maar bij mijn ouders deed draadloos internet het alleen wanneer er verder niemand anders in huis aan het internetten was. Zodra iemand anders internet ging gebruiken, stopte mijn internet ermee. Sinds Snow Leopard heb ik zowel thuis als bij mijn ouders dit probleem: alleen als ik in mijn eentje op internet zit doet hij het (en dit is bijna alleen 's nachts aangezien ik het netwerk met 6 huisgenoten deel). Verder in huis lijkt niemand hier last van te hebben.

Ik moet nu de hele tijd in Windows (via bootcamp) internetten, waar internet het wel gewoon goed doet.

Wie weet de oplossing voor dit probleem?
Bedankt!

Maak je gebruik van vaste IP-adressen of gebruik je DHCP??? Zou 't kunnen zijn dat 2 apparaten hetzelfde IP-ades hebben`??

Of misschien nog gekker, maar ik ben het wel eens tegen gekomen...

Hetzelfde MAC-adres (ik weet dat dit technisch gezien niet mogelijk kan zijn, maar toch gebeurt het)

Uhm, ja dat is stiekem ook even verandert door de SL update. Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. :roll:

Proxy-instellingen? DNS-instellingen?

Heb je het netwerk hulpprogramma bekeken, misschien dat er geen juist MAC adres is, of dat er iets anders mis is met de configuratie?

Wat is je netwerk topologie? Kan je vertellen hoe dingen zijn aangesloten en wat voor apparaten er zijn? Hoe is het bereik?

Misschien een beveiligingssysteem dat niet goed geconfigureerd is? DHCP dat niet juist werkt? ARP caches die verkeerd opgeslagen zijn? Alles kan, meer informatie is een must.

Ik gebruik een router (Fritz!box fon wlan) waarvan het bereik prima is, voorheen nooit problemen mee gehad in ieder geval.

Ik heb hieronder een printscreen van het netwerkhulpprogramma… ik weet niet of jullie er wat mee kunnen? Heb er zelf niet heel veel verstand van.
[img:1d6842a16b]http://img42.imageshack.us/img42/1695/schermafbeelding2009091.png[/img:1d6842a16b]

Verder zijn IP- en MAC-adressen van de verschillende apparaten niet hetzefde.

Ik heb al veel dingen geprobeerd… alle netwerk configuratieinstellingen herstellen, internetbestanden uit de Library/Preferences verwijderen, firewall uitgezet, etc.

Om te beginnen worden er tijdens transmissie fouten gedetecteerd, dat is dus een link-layer probleem. Verder heb je een zelf-toegewezen IP, wat een probleem met DHCP doet lijken. Misschien dat het probleem na een aantal keer opstarten met windows tevoorschijn kwam? Het kan zijn dat de DHCP cache op de fon doet alsof je Mac nooit een nieuw ip adres nodig heeft.

The_J, ik snap er niet heel veel van moet ik eerlijk toegeven... Wat zou ik kunnen proberen te veranderen om het probleem op te lossen?

Probeer eens een ad-hoc netwerk te maken als je twee computers tot je beschikking hebt. (als je niet precies weet wat dat is, in Mac Help staat dat uitvoerig beschreven en ook op de windows versie van help; en google en wikipedia helpen ook ernorm :) )

Als je computer in Mac OS X geen verbinding kan maken met de andere computer, maar met Windows wel, dan weet je in ieder geval dat:

• Het probleem software gerelateerd is
  • De software Mac OS X configuratie/driver specifiek is
  • De hardware in orde is

Met die informatie kan je veel beter een diagnose stellen van het probleem.

Verder zijn er huis-tuin-keuken probeersels:

• Zet de beveiliging uit, en kijk of het opeens wel goed werkt, zo ja, probeer WPA, en als dat werkt dan is WPA2 het probleem. (mocht je op het moment WPA2 gebruiken)

• Probeer eens een ander accesspoint, werkt dit wel, dan is de fon het probleem

• Proveer eens dd-wrt te installeren op de accesspoint, werkt het dan wel, dan is het probleem de fon sotftware

Nou, het lukt me echt niet het probleem op te lossen.. heb zojuist gedowngrade naar 10.5.