Rabo app, kan niet inloggen?!

Hey allemaa,

Omdat er op de website van de rabobank totaal niets te vinden over is dan maar hier proberen.

TAN code aangevraagd, gewijzigd en APP geprobeerd.
“Kan niet inloggen”, twee weken lang elke dag de melding.

Op de productpage staat niets hierover, geen vragen/contact formulier en ga er vanuit dat mijn plaatselijke rabobank hier ook niets over weet. Wanneer ik de rabofoon bel krijg, voer ik mijn wachtwoord in en krijg ik over de telefoon wel mijn saldo te horen.

Wat klopt hier niet?!

Online inloggen met ja raboreader in een browser en bij je gegevens je GSM nummer invullen.

Als het goed is kan je dan wel inloggen?

Rabobank is bekend met probleem. Je moet via omweg "contact" maken. Helaas heb ik de juiste stappen niet meer bij de hand. Maar de helpdesk helpt je snel op weg. Tip: stappenplan hier publiceren voor alle anderen, die met zelfde probleem zitten?

Je zult je per brief ontvangen password via de RaboFoon moeten wijzigen voordat je met de App kunt aanloggen.

inderdaad bij internet bankieren de optie mobiel bankieren activeren

Ik had hetzelfde probleem vorige week. Getest met de Rabofoon, daar kon ik er wel in met het wachtwoord. Daarna meteen geprobeerd op de iPhone en toen lukte het wel. Dus probeer eerst de Rabofoon even.

edit: Ik las eroverheen, maar Rabofoon werkt bij jou wel. Vreemd.

als de rabofoon werkt wil dat niet zeggen dat mobiel bankieren ook werkt , dit word afzonderlijk aangevraagd

[quote:69840f5a57="Dr. Maddox"]Online inloggen met ja raboreader in een browser en bij je gegevens je GSM nummer invullen.[/quote:69840f5a57]

Voor de volledigheid hier de juiste stappen die je moet volgen:

[b:69840f5a57]Stap 1: (inloggen met je Raboreader op internetbankieren in je browser)[/b:69840f5a57]

[b:69840f5a57]Stap 2: (ga naar “instellingen” en kies voor “Rabo Mobielbankieren instellen”)[/b:69840f5a57]
[img:69840f5a57]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=25888[/img:69840f5a57]

[b:69840f5a57]Stap 3: (kies voor “instellen”)[/b:69840f5a57]
[img:69840f5a57]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=25889[/img:69840f5a57]

[b:69840f5a57]Stap 4: (nummer invullen)[/b:69840f5a57]
[img:69840f5a57]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=25890[/img:69840f5a57]

[b:69840f5a57]Stap 5: Bevestigen met de Raboreader[/b:69840f5a57]

Nu kan je inloggen met je iPhone!

Klein vraagje: Ik dacht dat je de random reader niet meer nodig had om te betalen via de iPhone, maar dit heb ik mis toch?

[quote:2b1c21a783="nookie"]Klein vraagje: Ik dacht dat je de random reader niet meer nodig had om te betalen via de iPhone, maar dit heb ik mis toch?[/quote:2b1c21a783]

die heb je alleen nodig als je geld overmaakt naar een rekening waar je nog nooit geld naar overgeboekt hebt
“bekende” rekening nummers kun je zonder random reader naar overboeken

[quote:c6895ceb51="nookie"]Klein vraagje: Ik dacht dat je de random reader niet meer nodig had om te betalen via de iPhone, maar dit heb ik mis toch?[/quote:c6895ceb51]

Bij wijzigingen van je gegevens wel. Voor de duidelijkheid, bovenstaande stel je in op een gewone browser en NIET op je iPhone.

[quote:17d4496b5f="cardwizard"][quote:17d4496b5f="nookie"]Klein vraagje: Ik dacht dat je de random reader niet meer nodig had om te betalen via de iPhone, maar dit heb ik mis toch?[/quote:17d4496b5f]

die heb je alleen nodig als je geld overmaakt naar een rekening waar je nog nooit geld naar overgeboekt hebt
“bekende” rekening nummers kun je zonder random reader naar overboeken[/quote:17d4496b5f]

Hee, ik dacht dat je alleen naar je eigen rekeningen kon overboeken zonder random reader. Dit moet ik dus nog eens proberen. Werkt dat dan met de rekeningen die je aan je adresboek hebt toegevoegd?

zover ik gelezen heb (bron weet ik zo even niet)

kun je naar bekende nummers zonder reader overboeken , of ze daar voor in je adresboek moeten staan weet ik niet

[quote:44eb0e69d5="Dr. Maddox"]Voor de duidelijkheid, bovenstaande stel je in op een gewone browser en NIET op je iPhone.[/quote:44eb0e69d5] Waar kan ik instellen dat ik dan geen gebruik wil maken van mijn reader? Ik kan dat nergens, heb al eens gezocht, vinden. Ik heb namelijk nooit een reader op zak. Laatst lukte een overboeking dus niet zonder reader. Als je dat ergens kan instellen, mooi, anders is het een nutteloze app voor onderweg.

Sorry ik dacht dat je wilde weten of de reader nodig was voor het activeren van je gegevens.

Maar inderdaad, buiten je adresboek om heb je WEL de reader nodig. Of het nutteloos is… handig is anders. Aan de andere kant ben ik erg blij met deze app. Misschien dat ze in het begin voorzichtig zijn. Wie weet wanneer de app volwassen genoeg is (V2) en de beveiliging voldoende, dat de Raboreader weggelaten kan worden.

[quote:0c8889038f="cardwizard"]zover ik gelezen heb (bron weet ik zo even niet)

kun je naar bekende nummers zonder reader overboeken , of ze daar voor in je adresboek moeten staan weet ik niet[/quote:0c8889038f]
ze hoeven niet in je adresboek te staan, enige voorwaarde is dat je in de afgelopen 15? maanden daar een keer geld naar overgemaakt hebt. is dat niet het geval kan je dacht ik wel geld overmaken mbv de randomreader.

voor bedragen groter dan €1000 heb je met mobielbankieren weer wel de randomreader nodig

Ok duidelijk verhaal heren/dames.

[quote:edd95d7033="Dr. Maddox"]Sorry ik dacht dat je wilde weten of de reader nodig was voor het activeren van je gegevens.

Maar inderdaad, buiten je adresboek om heb je WEL de reader nodig. Of het nutteloos is… handig is anders. Aan de andere kant ben ik erg blij met deze app. Misschien dat ze in het begin voorzichtig zijn. Wie weet wanneer de app volwassen genoeg is (V2) en de beveiliging voldoende, dat de Raboreader weggelaten kan worden.[/quote:edd95d7033]

ik ben er ook blij mee. Het is natuurlijk niet handig die reader; Het zou praktisch zijn als je iemand geld kon “geven” terwijl je ermee staat te praten of even snel een factuurtje betalen (zonder die reader). Maar aan de andere kant vind ik het wel fijn dat er een extra beveiliging tussen zit; anders kan iedereen die je rekeningnummer en je rabocode kent je rekeningen leegplunderen. Met de reader moeten ze dan ook nog eens je pasje en je pincode hebben.

Gelukkig weten mijn vriendin en ik alleen de code.

Ik heb ook geen t-shirt aan met mijn rekeningnummer en code erop gedrukt
waarmee ik vrolijk door de stad loop…