Rabobank Apple watch app

De rabobank app op mijn Apple watch werkt alleen maar als mijn iPhone ontgrendeld is. Anders krijg ik geen “internet verbinding mogelijk” op mijn scherm te zien.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik heb met de rabobank gebeld, maar die kunnen me niet helpen. ?

Waarschijnlijk komt dit omdat de RABO app uit veiligheidsoverwegingen een secure connection MOET hebben via een door de eigenaar ontgrendelde iPhone (passkey of vingerafdruk).

Bedankt voor je reactie. Wat ik alleen niet begrijp is dat ik de app op mijn iPhone 5 wel kon gebruiken zonder te unlocken, maar sinds ik een iPhone 7 heb werkt de app alleen door te unlocken. Het zal misschien toch een veiligheids dingetje zijn. Maar het maakt de app helaas totaal onnuttig. ?

Was maar een idee. Kan inderdaad zijn dat er met een iOS update en/of een app update van de Rabo iets is veranderd.

@Joost Middendorp, ik zie 2 opties:

1. Domweg een foutje in de code die opgelost dient te worden door de ontwikkelaar.

2. Misschien is het toch intentioneel, maar je iPhone moeten ontgrendelen om toegang te krijgen tot iets op je Apple Watch verslaat gewoon het nut van een Apple Watch-app.

Ha Joost,

Ik heb exact hetzelfde issue met de Rabo Watch App.
Bij een ge-unlockte iPhone doet hij het direct , bij een gelockte iPhone krijg je geen internet connectie.
Rabobank toch maar even spammen dan?