Radeon 7500 of GeForce 4?

Misschien zit ik wel op het verkeerde forum of misschien is die vraag al wel eens ooit gesteld, in elk geval ik heb het antwoord nog niet gevonden . Vandaar. Wat is nou het snelst, Radeon 7500 (zoals in de eMAc) of GeForce 4 (zoals in de iMac)? Ik moet namelijk regelmatig 3D animaties renderen in ArtLantis en wil een van beide toestellen kopen. Dank voor jullie reacties.

ik denk dat het niet zo veel uitmaakt, anders zoek je even op't web naar benchmarks

Maakt het echt niet uit, objectief niet?

Past deze kaart ook in een Cube?

Is die 4 een echte 4 of een 4mx? Een 4MX is minder snel dan een 7500, een echte 4 zou ik zo niet durven zeggen.

eMac: 'ATI Radeon 7500 - 32 MB DDR videogeheugen' iMac: 'NVIDIA GeForce 2MX - 32 MB' of 'GeFOrce 4 MX - 62 MB'

Welke is nu de snelste en beste?

Alvast tnx voor wat hulp :slight_smile:

Voor het renderen zal het niet veel uitmaken. Die paketten hebben een prof kaart nodig vanwege opengl. De aansturing van de videokaart loopt anders. Dus wil je het echt goed doen moet je een quadro of een fire kaart hebben. Ik zou persoonlijk voor de 7500 gaan

succes

Dankjewel ! :D Als ik het goed begrijp wordt het dus een eMac en geen iMac (betere videokaart en fors goedkoper), hoewel momenteel de G4 (voor zover nog in stock) tegen dumpingprijzen de deur uit gaat. Maar dan heb je wel nog geen monitor hé.

Als je veel rendert, zou ik een g4 nemen. IVM uitbreiding, dedicated videokaart.

succes

als videokaart is de ati radeon 9800 pro nu de bom he ;) -128 mb gforce heeft nu een 265 videokaart

[quote:156d7f1de6="Geedee"]eMac: 'ATI Radeon 7500 - 32 MB DDR videogeheugen' iMac: 'NVIDIA GeForce 2MX - 32 MB' of 'GeFOrce 4 MX - 62 MB'[/quote:156d7f1de6]

De GeForce 2MX is inmiddels bejaard en moet je zeker niet hebben. iMac G4 15" is dus geen optie.

Dan is je keus beperkt tussen een eMac met Radeon 7500 en iMac G4 17" met GeForce 4mx. Die keuze hang volgens mij van meer af dan alleen de videokaart. Als je het geld hebt, dan zou ik altijd de iMac nemen. Met zo’n 17" breedbeeld LCD ben je in het paradijs :slight_smile: . En natuurlijk DDR geheugen en nog wat andere zaken die de iMac gewoon een beter machine maken dan de eMac. Wil je goedkoop uit zijn, dan moet je gewoon de eMac nemen.

Maar als je het toch van de videokaart af wilt laten hangen, dan moet je wat benchmarks vergelijken. De meest voor de hand liggende sites daarvoor zijn Xlr8yourmac en Xbench, maar die liggen op dit moment plat (zo lijkt het bij mij). Mijn gevoel zegt dat de kaarten elkaar nauwelijks ontlopen. Maar de 64MB geheugen van de GeForce is wel lekkerder voor Quartz Extreme. :slight_smile:

Dankjewel :D