Radeon niet herkend - OS X (oud en nieuw) herkent Radeon niet

Hallo,

Ik heb sinds januari 2001 een PM 533 Mhz 2 processoren. Ook heb ik door de apple store toen een AT radeon en een rage 128 in laten bouwen. Ik gebruik nl. 2 monitoren aan mijn Mac.

Apples systeem profiler onder mac os 9 herkende deze kaart. Maar apples systeem profiler onder 10.1.5 en onder 10.2 herkent de Radeon als een Rage6.

Dit is text uit de profiler:

PCI	
	Beeldschermkaart
		Kaarttype:	display
		Kaartnaam:	ATY,Rage6ag
		Kaartmodel:	ATY,Rage6
		Kaart-ROM-nr.:	113-73501-119
		Kaartrevisie:	0
		Kaartfabrikant-ID:	1002
		Ethernet-adres:	<niet van toepassing>
	Beeldschermkaart
		Kaarttype:	display
		Kaartnaam:	ATY,Rage128y
		Kaartmodel:	ATY,Rage128
		Kaart-ROM-nr.:	113-57407-204
		Kaartrevisie:	0
		Kaartfabrikant-ID:	1002
		Ethernet-adres:	<niet van toepassing>

Ik ben bang dat ik van 10.2 dus ook geen Quartz Extreme krijg: ik heb tenslotte volgens het systeem geen Radeon. (ik merk in ieder gavel niet veel snelheidswinst.) Kan iemand zijn licht hierover laten schijnen?

Je moet eerst de radeon 8500? eerst installeren en daarna pas de rage erin stoppen. Dat helpt over het algemeen.

Ik sta op het punt een ATI Radeon te installeren (32 MB AGP) in mijn G4 (466 Mhz, digital audio), maar kan uit alle documentatie niet opmaken of deze ondersteund wordt door Mac OS X 10.2 en mijn 17" Studio Display (ADC). Het lijkt erop alsof het display niet geschikt is voor de kaart. Op diverse plekken (ATI handleiding, Apple's Knowledge Base) lees ik dat er geen ADC-DVI adapter schijnt te zijn voor dit beeldscherm. En dat komt me toch vreemd over omdat de ATI Radeon als een BTO werd aangeboden toen mijn G4 werd gelanceerd (2001.01). Wie heeft enig idee?

Apple heeft hiervoor een DVI naar ADC adapter: [url=http://www.apple.com/displays/adapter.html]http://www.apple.com/displays/adapter.html[/url] De adapter kost slechts 19 dollar

Je kunt de kaart gewoon onder 10.2 gebruiken want hij is:
a van ATI
b heeft AGP
c heeft genoeg geheugen

Kijk eens bij www.xlr8yourmac.com en bij www.macosxhints.com Daar staan wat tips mbt (pc) videokaarten in een mac. Het is niet altijd zonder risico, maar het is mogelijk om bv een pc Radeon 8500LE agp videokaart in een mac werkend te krijgen.

vwb de niet werkende radeon. Mogelijk is er een firmware update nodig. Heeft de kaart de laatste firmware?
Firmware updates kunnen in normale driver updates "verstopt" zitten, maar zijn ook apart te downloaden.

suc6,

obi