Radio 3 FM laten weten?uitzending opnemen?

Beste mensen,

Ik zou graag vanavond via radio 3FM een uitzending willen opnemen van mijn huisgenoot, dj Remy. Mijn vraag is of dit technisch mogelijk is via een iMac G4 met een ADSL breedband aansluiting. Ik heb verder geen radio “in the house”.
Ik kan wel via MSMediaplayer de uitzending beluisteren maar het niet opnemen. Mocht iemand een oplossing weten, kun je deze mededelen?

Alvast mijn dank!

wiretap

zie : http://www.ambrosiasw.com/utilities/freebies/

Hallo Bob,

Hartelijk dank voor je advies! Het werkt echt perfect, echt een stukje techniek waar ik wat aan heb: simpel, klein en ook nog gratis. Fantastisch.

Bestaat er eigenlijk zoiets als een FM ontvanger? Ik bedoel eigenlijk een radio die gewoon met een draaiknop de frequenties aftast? Ik heb natuurlijk wel iTunes, maar niet alle internetstations zijn daarop te vinden (dat zou wel mooi zijn).

In ieder geval ben ik nu al zeer geholpen. THANX! :smiley:

OK, fijn dat het gelukt is. Ja, het werkt wel goed, al nemen de bestanden aardig wat ruimte in.

een fm “tuner” zou ik niet weten, al doet de VPRO wel veel via internet.
Misschien dat andere forumgebruikers het weten ?

[quote:27988a4786="sneeuwwitje"]Bestaat er eigenlijk zoiets als een FM ontvanger? Ik bedoel eigenlijk een radio die gewoon met een draaiknop de frequenties aftast?[/quote:27988a4786]

www.meilenstein.de verkoopt de Televio, waarmee je TV kan kijken en FM radio kan luisteren op je Mac, via kabel of antenne. Ik heb er ook 1 en hij werkt perrfect (beter dan USB ontvangers) en je kan er ook mee opnemen.

Oh en je hebt een afstandsbediening!

(n.b. ik heb geen aandelen Televio.)