Radio Buttons in JS

Ik ben bezig om via een zoekfuntie vanuit een site op een andere site te zoeken. Ik wil hierin een 2 radio buttons maken waarmee ik de link kan veranderen waarmee hij zoekt.

dus zodra ik radio button 1 gebruik is de link bijvoorbeeld: www.macosx.nl/zoek.html?q="(hier de zoekopdracht)"

en als ik radio button 2 gebruik is de link bijvoorbeeld: www.google.nl/zoek.html?q="(hier de zoekopdracht)"

Iemand enig idee hoe ik dat doe?
Met dropdown krijg ik het werkend alleen met radio buttons lukt het me niet.

Dit is niet wat je wilt horen, maar ik zeg het toch: niet doen. Wat als iemand geen javascript heeft? Probeer je op google te zoeken, kom je heel ergens anders..

Laat dat formulier naar een php pagina gaan, die je dan doorstuurt naar macosx resp. google.

Ik weet niet hoe je script in elkaar steekt, maar iets als dit zou moeten werken: [code:1:acd9d2f318]<form name="formulier"> <input type="radio" name="knop" checked="checked"/> Optie 1 <input type="radio" name="knop"/> Optie 2 </form>[/code:1:acd9d2f318] in je HTML-bestand, en dan [code:1:acd9d2f318]if (document.formulier.knop[0].checked) { // hier de code voor als Optie 1 geselecteerd is } else { // en hier voor Optie 2 }[/code:1:acd9d2f318] in je Javascript-bestand zetten.