RAM.... 2de module/poging en geen resultaat!!!

Hi

Ik heb een groot probleem vrees ik.

Ik heb een nieuwe PB (1 maand oud) waarin ik extra RAM wil proppen. Ik heb hem gekocht met 256MB en wil er 512MB bijsteken.

Ik heb dus RAM gekocht en deze geinstalleerd… toen crashte hij… conclusie: waarschijnlijk slecht RAM… Heb nu een 2de module gekregen … maar deze doet het ook niet… de mac crasht NIET!!! maar hij ziet het ook niet. Ik heb al gemaild en ze zeiden dat de module op voorhand getest is… dus de kans dat het daaraan ligt is heel klein.

Via de Apple Hardware Test ben ik tot volgende extra info geraakt:
bij het overzicht staat de RAM vermeld in het ROOD maar hij weet wel dat het een 512MB module is.
na de test krijg ik volgende errorcode:

post/0/2048 DIMM1/J31

Ik heb deze probere op te zoeken maar heb nix gevonde (weet iemand wat dit betekent?)
Ik heb al naar Apple gebeld maar ze nemen niet op (computerstem… maak keuze. tuut…tuuut 10sec tuut … KLIK… en dat al 5 keer) :cry:

Is het toch de RAM of iets aan het extra slot?

iemand suggesties?

Help

Alvast bedankt,

Lesly

PS: ik weet dat er al verscheidene topics over RAM probs gaan maar tussen de 1800++ HITS heb ik niets gevonde dat op mijn prob lijkt.

PS2: waarvoor dient AHT als je nergens die errorcodes vind… weet iemand deze want dat is het belangrijkste bewijs dat er ergens iets mis is maar waar???

doet hij het wel met alleen het oude geheugen? Doet hij het met alleen het nieuwe geheugen? Zheb je de simms er wel diep genoeg ingedouwd?

ik heb maar 1 module op dit moment ( ik heb de eerste module voor deze geruild)

maar de test ziet de RAM… hij WEET dat het een 512MB module is… hij kan deze gewoon niet gebruiken…

pram en nvram resetten helpt niet

andere suggestie

PS: ik heb hem er 3 keer ingeplugd … hij zit er volledig in … (daar dacht ik eerst aan :wink:)

Ga naar een goeie dealer, die bijvoorbeeld Aeon of [url=http://www.basics.nl/]Southland[/url] geheugen verkoopt. Want het is een beetje vreemd dat je geheugen niet werkt. Welk merk is het?

MagicRAM of Samsung (samsung op de module... MagicRAM is een sticker die er op plakt)

Ja… maar dit is al de 2de module… ik kan ze toch ni allemaal nakijke… :stuck_out_tongue:

Bij een Macdealer gekocht???? Vrij belangrijk, niet alle geheugen is hetzelfde!

Heb je al geprobeerd om de nieuwe rammodule in het slot te steken waar de oorspronkelijke module zat, m.a.w. omwisselen en dan nog een keer de hardware test draaien.

is bij een macdealer gekocht (en hebbe ze ginder getest)

1 slot in PB en dat was leeg bijde levering

morgen naar een Service Center (heb gebeld naar Apple… wisten er ook nix van :wink:… hebbe me doorverwezen)