RAM geheugen in iBook G3 steken

Hoi,

ik ben dus van plan om wat meer geheugen in mn G3 te steken. Ik ben juist langs de Macshop geweest en hij zei dat er max 640 MB RAM geheugen in kan … En ik heb momenteel dus 256 MB, dus als ik er een van 512 MB in steek, dan kan het toch geen kwaad? Dus dan is er zon 160 MB ram die niet kan gebruikt worden of hoe zit dat nu ? Die kerel van de Mac shop was een studentje en kon hier niet echt goed een antwoord op geven …

Ik heb gevraagd naar de prijs van een RAm-geheugen van 512 MB en die kwam neer op 110 euro … Goede prijs? Mocht ik online checken, naarwaar moet ik dan kijken qua aansluitingen ed (pinnetjes ed?)

Alvast hartelijk bedankt,

Welke iBook gaat het precies om eigelijk? Als ik bij MacTracker kijk, die ik dat de iBook G3 serie 1x 128 Mb op het logicboard heeft zitten en 1 apart geheugenslot. Dus dan moet je er 1x 128 Mb uithalen en vervangen voor die van 512 MB.

Verder is geheugen voor die modellen (PC100 144 pins ) inderdaad vrij prijzig…

deze is het: http://www.macnews.de/datenbanken/gebrauchtpeisliste/Mobile/6775.html

Dus ik moet zoeken naar RAM geheugen met (PC100 144 pins ) en die pasen gegarandeerd in mn iBook ? :?

lijkt me wel. alleen het ene merk draait het wat soepeler mee dan de ander.

Gebruik het liefste een A-merk zoals Kingston. Die leveren meestal geen problemen op, i.t.t. de goedkoopste merken.