Ram Powerbook 1,5 (PPC-edition)

ik heb net een dimm van 1 gig ram bijbesteld op internet, zit momenteel met 512 mb, dus dat wordt 1,5 Gb Ram volgende week.

gaat dit veel performace winst opleveren?

heeft iemand hetzelfde gedaan en kan die mij vertellen waar ik de grootste winst in ga merken en wat er net allemaal vlotter lopen gaat?

[EDIT]
het merk van het ramgeheugen dat ik bijbesteld heb is infineon, heeft hier iemand ervaring mee? de specificaties zouden compatibel moeten zijn, maar zou toch graag horen of iemand ook dit merk heeft bijgekocht.

greetz

ik wil je niet bang maken ofzo maar computers werken het beste als in alle ram slots evenveel ram zit ik heb het gelezen dus ik weet het niet zeker want bij mij zit er 2X 512 mb in

ja gepaired ram zul je misschien bedoelen waarbij in de fabriek de twee modules samen worden gestest op maximum performance, maar of die minieme performance winst zo va nbelang is voor mij weet ik niet, gaat gewoon om de vergroting van 0,5 naar 1,5 gig.

vooral in ram vretende dingen zul je het verschil erg gaan merken. Phtotsoep en dat soort programma's............

[quote:b82e0c6bec="vikking"]ik wil je niet bang maken ofzo maar computers werken het beste als in alle ram slots evenveel ram zit ik heb het gelezen dus ik weet het niet zeker want bij mij zit er 2X 512 mb in[/quote:b82e0c6bec], Dit geldt allen voor de iMac G5 en de Power Mac G5 dacht ik zo. En zelfs dan is het verschil amper merkbaar.

PPC edition :P

begint het nu al? :slight_smile:

[quote:974e0aaaee="lowfi"]PPC edition :P

begint het nu al? :)[/quote:974e0aaaee]

je kunt er in deze gehaaide maatschappij niet vlug genoeg bijzijn :wink:

Jep, meteen met de volle mep gekocht. Wordt dan wel 1.25 Gig, 250 MB op het moederboard plus 1 Gig Ram module. Loopt als een gek.

[quote:a1960f0298]lowfi schreef: PPC edition Razz

begint het nu al? Smile

je kunt er in deze gehaaide maatschappij niet vlug genoeg bijzijn Wink[/quote:a1960f0298]
Ik moest er ook wel een beetje om lachen, het lijkt wel hetzelfde als nu met de euro, daar zegt iedereen ook eurocent of euro achter terwijl je “vroeger” gewoon cent zij of alleen een bedrag.
Maar dit zal wel gedaan zijn om verwarring te voorkomen.
nu weer effe :sotp: