RAM uitbreiden imac 27inch 2017

Beste Apple gebruikers,

Wie kan mij helpen met de volgende vraag. Ik ben voornemens de meest getunede imac aan te schaffen. Deze dus: https://www.amac.nl/apple-imac-27-inch-retina-5k-4-2ghz-quad-core-i7-64gb-2tb-flash-opslag-radeon-pro-580

Echter weet ik dat je flink wat geld kunt besparen tav het RAM geheugen indien je dit zelf aanschaft. Ik vind echter het lastig om hier eenduidige info over te vinden op het internet. Kunnen jullie me helpen met de volgende vragen?
-Wat zijn de risico’s/nadelen van het zelf uitbreiden van het RAM geheugen? Werken de geheugen modules wellicht minder goed en/of lang?
-Hoe duur zijn de 16gb modules (waar ik er 4 van moet hebbend) en welke moet ik precies hebben voor deze nieuwe imac?

Alvast superveel dank voor het meedenken!

Grt. Paul

Standaard zit er al 8 GB (=minimum) intern geheugen in de nieuwe iMacs.
Er zijn verder geen nadelen of risico’s op het zelf uitbreiden van het RAM. Apple koopt die modules ook gewoon in.

• Je moet echter letten dat je de juiste 2400MHz DDR4 DIMMS aanschaft van leveranciers, die Apple ondersteunen (zoals Kingston, Corsair, Crusial, OWC en Hynix (met dank aan RobApple))
• Je moet ze bij voorkeur paarsgewijs plaatsen
• Je moet bij voorkeur zorgen van een statische-electriciteit-vrije montageruimte of in ieder geval een antistatische polsband gebruiken.

Specs:
• PC4-2400 (19200)
• Unbuffered
• Nonparity
• 260-pin
• 2400MHz DDR4 SDRAM

Geheugen HYNIX PC4-19200S DDR4 2400MHz SO-DIMM 64GB/4x 16GB voor iMac 2017 - NIEUW

HYNIX Factory Original RAM geheugen - A-kwaliteit/topkwaliteit met 10 jaar garantie.

Apple installeert zelf ook HYNIX geheugen af fabriek.

Een fantastische machine. Maar post toch even je bevindingen van het fangeluid bij video encoding of Handbrake.
Ik hoor diverse reacties op de forums van Macrumors.
https://forums.macrumors.com/threads/the-new-imac-is-a-lot-noisier.2051501/page-29#post-24859894

Als je inderdaad een “beest” wil hebben, waarom dan niet de iMac Pro, die in het 4e kwartaal verwacht wordt…?

Die is helaas wel twee keer zo duur. Mijn portemonnee kent ook zijn grenzen. :wink:
Ik wacht dan nog liever op de 6 core iMacs voor volgend jaar.

Ja die prijs… jammer dat dat ding zo onmogelijk duur is. Ik zit er zelf ook verlekkerd naar te kijken :wink:

Dank voor jullie reacties! Ik ga er nog eens goed over nadenken. Ik denk toch dat ik voor de RAM van Apple ga, voor de zekerheid.

Ik heb vandaag een setje cruciale besteld.
Beest hoor die iMac. Die 580 is echt prettig als je van een MBP
afkomt. En inderdaad, soms blaast ie inderdaad als ie het even pittig heeft.
Maar ik heb er zelf geen last van!

Ik vind die Hynix aardig aan de prijs. Waar heb jij die Crucial gekocht @Furbz? En wat kostte het?

Nou, dat is een mooi verhaal @Night
Moet wel tussen jou en mij blijven!

Op de Crucial website zijn gewoon te koop voor, ik geloof 75/80 euro voor 8GB.
:wink:

Heb 16 besteld, dus binnenkort 24 GB in de Mac.
Ik hoop dat dit wel voldoende is voor nu. Volgend jaar prik ik er weer 16 bij, naar 32.
64 of 40 is overkill voor mij.

Voor iedereen die zich suf zoekt:
Crucial hanteert 2 serialnummers volgens de Crucial Chat.
Gebruik je die van hun website, vind je de interne variant. Voor resellers
gebruiken Ze een andere:

CT8G4S24AM

Die is goed te vinden!

@Night ik hoop je antwoord nu gegeven te hebben :wink:

(y)

Even ter info, ik heb m’n iMac (een 27" bto 2017 model) met Kingston HyperX geheugen uitgebreid en dat leek niet te werken totdat ik alle dims eruit heb gehaald en eerst de Kingstons op de originele plek heb gezet en vervolgens de “Apple” dims in de overige 2 sloten heb geplaatst. Heel vreemd maar ik kreeg het anders niet aan de praat (lees: iMac wilde niet booten).

Komt bij mij morgen aan.