RAM voor iBook

Weet iemand wat 512 mb RAM voor een iBook kost als ik het [i:ed17812656]niet[/i:ed17812656] bij apple koop? En welk type moet ik dan hebben? Kan er gewoon een reepje van PC2100 in?

[url]http://www.mailamac.nl/[/url] => [url=http://www.mailamac.nl/shop/csc_articles.php?VID=2VpgX0oX00zyulvF&saSearch%5Bword%5D=im256333+im512333]ibook geheugen[/url] (kingston is het geheugen dat apple gebruikt) [url]http://www.macstuff.nl/systemen/ibookn.html[/url]

je kunt ze ook vinden bij de pc-boer om de hoek, zie dan wel goed dat de specificaties kloppen.

Wat voor iBook heb je? G3 of G4?

Kijk eens op [url]www.mailamac.nl[/url]. Die hebben hele nette prijzen... Voor 100 euro heb je er 1 voor de G4-versie

Nog geen, maar straks een G4

Op Mail-a-mac staan wel goeie prijzen ja. Hoeveel geheugen adviseren jullie in totaal? Ik doe veel met Photoshop, Illustrator, Indesign, Dreamweaver, Flash, enz... Ik dacht aan 768 in totaal.

Met 768 is best wel te werken hoor. Het blijft altijd de regel: hoe meer hoe beter.....

met 768Mb zal je wel toekomen, maar als je er 1,25Gb insteekt zul je nog zeker wat snelheidswinst maken voor die veeleisende programmas.

Als ik het zo hoor is 256 of 512 gewoon helemaal not done?

Werkt niet echt leuk als je programmas draait zoals Indisign, Photoshop, Illustrator, Dreamweaver,.... Voor gewoon wat internet en tekstverwerking lukt het nog wel met 512, als je minder gaat dan wordt het OS zo sloom.

Waar is de tijd gebleven waar ik blij was met 64 mb ram :)

Ik vond 128kb al veel :P

Ow nog een tip (er lopen meerdere draadjes over, zie zoekfunctie (ben te lui om links te gaan posten :stuck_out_tongue: ))…
Gooi er alsjeblieft PC2700 geheugen in. Dit geheugen is sneller en werkt in een iBook beter…

Enne, kijk volgende week zaterdag op de Appledag… Macnetic heeft altijd goeie prijzen voor geheugen :wink:

Ik heb nu 384MB in mijn iBook G3 600, als je veel progs open hebt staan merk je het wel. Omdat je gelijk voor een nieuwe iBook gaat zou ik er, afhankelijk van je budget, het maximale ingooien.

Ik gooi er maar 100 euro extra tegenaan. Dan heb ik 768 en ik denk dat ik daar wel even genoeg aan heb.

Mémoire portable SO-DIMM - DDR 512 Mo PC2100 KINGSTON werkt prima en kost rond de 100 euro

Nog even een herhaling van wat MacEddy zegt...

PC2700 geheugen is beter voor je iBook.

Officieel gaat er PC2100 in, maar geheugen van een ander merk is nog wel eens te traag voor het systeem, met nare kernel-panics als gevolg. Met PC2700 weet je zeker dat het geheugen het systeem bij kan houden…

En wat kost dat dan?

Is meestal iets goedkoper dan PC2100 geheugen..

Ik heb in augustus € 125,- betaald voor mijn 512MB reepje, maar geheugenprijzen zakken vrij snel…

Mémoire portable SO-DIMM - DDR 512 Mo PC2100 KINGSTON

PC2100 is prima want een ibook kan niet sneller pc2700 wordt niet optimaal gebruikt.
Wat belangrijk is het merk en kingston is één van de merken die ondersteunt wordt door apple en in frankrijk uitgebreid getest.

Er zijn veel merken die problemen geven of zelfs niet herkent worden door de ibook

Eh, wat moet ik nou nemen? PC2100 of 2700? Verwarring alom!