RAM voor iBook

[quote:ebd7e70896="peter332"]PC2100 is prima want een ibook kan niet sneller pc2700 wordt niet optimaal gebruikt.[/quote:ebd7e70896] Even goed lezen wat Eddy zegt...

Apple is erg kieskeurig, en sommige modules zijn bv 265 mhz ipv 266, op zich een klein verschil, maar bij een iBook is dit genoeg voor een kernel panic. Met een module van 333 mhz weet je zeker dat je dat niet hebt, je Mac heeft er verder geen last van, de module ook niet, en het is vaak nog goedkoper ook.

>> Eh, wat moet ik nou nemen? PC2100 of 2700? Verwarring alom!

Nou, 2700 is beter / stabieler voor je G4 iBookje die je wil aanschaffen, 2100 geeft wat meer kans op crashen.

PC2700 it is! En als het dan ook nog een keer goedkoper is.. Waar kopen? Mail-a-mac heeft het niet volgens mij...

Links in de menubalk van mail-a-mac staat een zoekvenster, als je daar zoekt naar "PC2700", is het de derde module van boven.

[i:f036d6abff]512Mb module iBook G4, PowerBook “Aluminium” & iMac G4 w/USB 2 (PC2700 / DDR333-200 p.)[/i:f036d6abff]

Helemaal geweldig

We komen er wel.... :D

Mocht je het nu zelf niet willen / durven / kunnen doen, kun je ook altijd met je iBook langs een MacHouse gaan… Ikzelf heb het ook zo gedaan. iBook gekocht bij Apple zelf, en later in Rotterdam extra Ram erin laten zetten, ik stond binnen 10 minuten weer buiten.

Ik vroeg nog naar PC2700 geheugen, maar hun zeiden zelf al dat ze dat er altijd in zetten, omdat PC2100 ook bij hun nog wel eens fout ging… maar even vragen kan altijd. Ze laten ook altijd zien dat het erin zit, dat vind ik ook een lekker idee.

Er zit hier om de hoek een Apple Centre. Zullen die het ook doen?

Geen idee... :|

Maar vragen staat vrij natuurlijk…

Kom je maar op een manier achter....ons hoef je niet te vragen waar jouw 'hoek' is en wat die doen. :lol:

Of ie bij mij om de hoek is, of in Duitschland maakt niet uit, lijkt me. Een Apple Centre is een Apple Centre toch? Maar ik ga er zaterdag wel even langs. Dank voor alle info!

Over dat PC2700-geheugen:

Ik ben daarnet nieuw geheugen gaan halen voor m’n iBook en de verkoper (plaatselijke Apple-reseller) adviseerde zelf 2700 ipv 2100.

Straks eens testen of deze wel goed werkt…