Random object plaatsen met html/css/php/javascript?

Hallo allemaal,

ik ben nu een website aan het maken, en ik ben gekomen op het volgende probleem. Ik wil een post-it (van die gele plakbriefjes) board. Het gaat hier om verschillende berichtjes die ik random op de page wil loaden. Het gaat dus om dynamische content. Het probleem is dat ik dit wil doen Zonder overlapping. Dus stel er worden 10 post -it’s geplaatst in de pagina, dan wil ik dat deze op een willekeurige plek tussen stel
left: 200px
top: 300px
position: absolute
worden geplaatst, en dat ze dus niet buiten dit oppervlakte komen EN niet overlappen.
Sorry voor het wazige verhaal, maar ik kon het niet echt beter uitleggen, en ik weet ook niet of het technisch wel haalbaar is.
P.s. ik mag html/css/php en javascript gebruiken :wink:

Alvast heel erg bedankt, Ad

Probleem bij zo'n routine is het checken van overlap en het vinden van een laatste gat (dat mag niet te lang duren). Wat je bijvoorbeeld kunt doen is van linksboven naar links onder fietsen en op een willekeurige afstand van de vorige post-it een nieuwe plaatsen. Zo bereken je zeg 30 mogelijke posities die niet overlappen en toch een bepaalde random afstand hebben. Daarna kies je er willekeurig 10 uit en die ga je echt op het scherm plaatsen. Hierdoor lijkt het altijd anders, terwijl het random gedeelte niet te ingewikkeld wordt. Ik zou het gewoon in PHP doen, dat kan prima en is browser-onafhankelijk.

Alle post-its absoluut positioneren is ook aan te bevelen.
In mijn landkaartmodule op onderstaande site zet ik op die manier stippen op een kaart.

het bleek achteraf een beetje te veel moeite te zijn voor weinig voldoening, dus hebben we het idee toch in rows uitgevoerd.. (we moeten de site in ong. een maand afkrijgen), dus hebben we dit idee geschrapt. Wel bedankt voor de hulp :)