RapidWeaver

Volgens mij is dat dezelfde versie hoor. Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan. En die download van eerder. Als je dat doet en dan het gedownloadde op cd brand, heb je in principe hetzelfde als dat je de cd koopt.

Via Apple store kost hij 59 euro plus 7,50 verzendkosten. Krijg je een cd met rapidweaver 4

op realmacsoftware.com krijg je voor 70 euro een serienummer. Download kan ik dan branden op cd. Echter gaat het hier om versie 4.2.3

via de website kan je een upgrade kopen 20 euro. Upgrade 3.5 Valid for 3.6 en 4.0

maar betekend dat ik rapidweaver weaver 4 van de Apple store niet kan upgraden gratis of dat je van 3.5 naar 3.6 en 4.0 kunt

Het kan nog maanden duren voor RW5 uitkomt. Misschien nog wel een jaar. Van 3 naar 4 heeft ook wel 2-3 jaar geduurd. Binnenkort komt eerst versie 4.2.4 volgens de email die RW vandaag heeft uitgestuurd:

“We’re currently gearing up for the latest upgrade to RapidWeaver - version 4.2.4. This free maintenance update will be fully compatible with the forthcoming Mac OS X Snow Leopard release.”

Deze moet eerst nog worden uitgeprobeerd door een aantal beta-testers. Dat duurt meestal een aantal weken. Daarna zullen nog wel hogere (gratis) upgrades komen voordat 5.0 wordt gelanceerd. Dan zijn we weer een paar maanden verder. Dus reken maar uit…

Overigens is er ook een Nederlands deel van het RapidWeaver Forum: RapidWeaver Forum | Learn How To Build Better Websites | RapidWeaver Forum

Voor iets meer dan 2 tientjes kan je er toch geen spijt van krijgen lijkt mij.

http://dr.bluehornet.com/hostedemail/email.htm?h=f5747e6f01e3269b1a285cda7193af1f&CID=3081582025&ch=D80D510CC9A725CA64CB64A3ED904240

En dan bieden ze ook nog dit:
30-days “no questions asked” return policy.

Wat wil je nog meer?

Maar als je er liever de volle mep voor betaald dan kan dat ook hoor.
http://my.smithmicro.com/mac/rapidweaver/index.html
geen probleem.

Even een (misschien dom) vraagje, ik heb deze net gedownload, maar volgens mij moet je alles maken met html code? Heb van de week ook Freeway Express 5 gedownload, en daar gaat het toch wat makkelijker om wat te maken zonder veel html kennis. Of doe ik iets verkeerd? :)

RapidWeaver is redelijk makkelijk met 0,0 kennis van html. Freeway is meer als een DTP programma en komt dus ook geen html bij kijken. RW werkt gewoon op zijn eigen manier, even de tutorial filmpjes bekijken en zelf wat experimenteren en dan is het best makkelijk.

Hij is net binnen! Via de Apple Store besteld. Netjes Rapid Weaver 4 die gratis is t upgraden naar 4.2.3. Perfect! Nu nog leren hoe het werkt, want het is wel even wennen als je iweb hebt gehad.

mmm vreemd dat je liever meer dan het dubbele wilde betalen, maar goed ik kan en wil niet in je portemonnee kijken.

RapidWeaver
Eerst kies je een bepaalde vormgeving (oftewel 1 van de bijgeleverde Themes) zie knop ongeveer in het midden in de bovenbalk.
En binnen elke “Theme” heb je de beschikking over verschillende soorten pagina’s. Zie meest linkerknop in de bovenbalk (Add). Met de Blog en de Styled Text pagina’s kan je gelijk wat experimenteren.

Als je kiest voor Show iMedia Browser onder het View-menu kan je foto’s en meer toevoegen aan je Blog of Styled Text pagina.

suc6!