rar bestand naar vob bestand

Heb helaas ook ruzie met een .rar bestand. Ik heb gelezen dat ik met UnRarX een .rar bestand kan unrarren. Maar in wat voor bestand zet ie dit dan? En hoe kan ik een .rar bestand omzetten in een vob bestand, zodat ik deze in een video_ts file kan zetten? Kan iemand mij helpen???

Een rar-bestand is een gecomprimeerd en ingepakt bestand. Je zult het eerst moeten unrarrren om te weten wat voor een soort bestand eruit komt. Het kan dus goed zijn dat er direct een vob-bestand uit te voorschijn komt. Is dat niet het geval, dan is het (uiteraard) afhankelijk van het soort bestand dat je aantreft of er een conversie mogelijk is. Dus eerst even uitpakken en dan kunnen we je misschien verder helpen.

Verwijderd

Ik heb idd UnRarX gedownload en de .rar bestandjes (vanaf mijn bureaublad) erin gesleept, extract to desktop gedaan, en aan het einde van het verhaal (als ie ze allemaal is langsgelopen), dan staat er alleen maar: all ok. Vraag me dus af of ik het goed heb gedaan? Heb ik de bestandjes nu goed uitgepakt?

Probleem is dat het unrarren in principe wel lukt op de mac, maar de boel goed aan elkaar bakken is moeilijk. Of krijg je gewoon je VOB-files?

Het blijft een boel gepruts met allemaal die bestanden met cryptische extensies. Ik weet niet of je er in dit geval iets aan hebt, maar dit appje kan vaak van dingen één geheel maken. http://homepage.mac.com/julifos/soft/machacha/index.html

Ik heb nu het appje geinstalleerd en de .rar file erin gesleept. Op het moment dat het programma in progress gaat, komt er een pop-upje met: This archive is encrypted. Please, enter a password to dycrypt it.... Heb jij dit wel eens meegemaakt? En wat nu te doen?