Rara, iPod wordt leeggezogen op windows, op mac niet.

Ik heb een 15gb iPod 3e generatie. Deze heb ik altijd mac geformatteerd gehad. Maar mijn vriendin heeft een pc en ik het is een handig transportmedium. Dus heb ik hem recent pcgeformatteerd met de laatste update voor de iPod. Als ik mijn iPod aan de laptop hang (met behulp van het firewire verlengstukje) zuigt de laptop de batterij van mijn iPod binnen 1,5 uur helemaal leeg. Zelfs als ik er niets mee doe terwijl hij eraan hangt.

Ik weet inmiddels dat opladen m.b.v. het verlengstukje niet kan, maar dat zou toch niet direct het tegenovergestelde moeten betekenen. Het is knap irritant als ik dan ook nog mijn stekker moet gaan meeslepen.

Op de Mac heb ik helemaal geen problemen met de batterij. Iemand een oplossing (voor dit waarschijnlijk windows xp probleem) of al vaker gemaakt (ik zoek lotgenoten) :smiley: ?

Omdat je gebruik maakt van het kleine 4-pins FireWire stekkertje wordt de iPod niet van stroom voorzien. Dat betekent inderdaad dat hij niet kan worden opgeladen. Maar aan de computer functioneert de iPod als harde schijf, en verbruikt dus veel meer stroom dan als je hem als muziekspeler gebruikt. In dat laatste geval wordt de harde schijf maar een keer in de paar minuten aangesproken. Het is dus niet zo gek dat hij zo snel leeg gaat. Je zou kunnen kijken of je een van stroom voorziene FireWire poort op de PC kan installeren. Anders is meenemen van de power adapter de enige oplossing, want de 3G kan helaas niet via USB opladen.

Ik had een leuker antwoord verwacht, maar dit is een antwoord en ook logisch, ik twijfelde zelf een beetje over deze theorie, maar blijkbaar waren mijn twijfels juist. Thanks, dat wordt dus mijn stekker meenemen als ik langer blijf 8)