Rare fout?

Ik was daarnet rustig wat in Photoshop aan het werken, toen ik opeens merkte dat de Apple-toets niet meer werkte. Ik keek even of dit in andere programma's en in Mac OS X zelf ook was. Blijkbaar wel. Even alles opgeslagen en herstart.

Ik kreeg het inlogscherm, klikte mijn icoontje aan, en wilde mijn paswoord intypen. Ik kon maar 2 karakters typen, slechts 2 bolletjes verschenen. Omdat ik in een reflex mijn paswoord al had ingetyped, drukte ik op inloggen. Het inlogvenster schudde heen en weer gedurdende 2 seconden. Niet als in een beeldscherm- of videokaart fout, want niet het hele scherm schudde, enkel het inlogvenster. Ik wilde nogmaals proberen mijn wachtwoord in te geven, maar toen ik helemaal niets meer ingeven. Ik sloeg al in paniek en herstartte met hoop van zege. Gelukkig kon ik nu normaal inloggen.

Nu is er niets speciaals te merken, en zie ik geen fouten meer. Mijn Apple-toets werkt ook weer naar behoren. Ik heb geen exotische software draaien die zoiets kon veroorzaken. Begrijpe wie begrijpe kan…

haha! dat schudden hoort hoor! doet ie altijd als je het fout intypt.... :wink:

Ofwel ben ik zo verstrooid dat ik er nog nooit op heb gelet, ofwel heb ik nog nooit een verkeerd wachtwoord ingegeven. Wellicht optie 1 :wink:

Dan blijft er natuurlijk nog steeds dat rare gedrag van de Apple-toets en het ingeven van het wachtwoord…

Yep, OSX heeft buiten geluidssignalen ook enkele visuele signalen die aanduiden dat je wat fout doet. het schudden van het inlogscherm is een teken dat je dus een verkeerd wachtwoord hebt getikt.

Numlock opstaan ?

Had je numlock aangeraakt? Als de cijfers het niet meer doen, en je wachtwoord bestond uit 2 letters en verder cijfers, dan komen alleen je letters als zwarte bolletjes. Misschien heb je daarna de numlocktoets onbewust nog eens geraakt en werkte daarna alles weer naar behoren?

Eh, juist, zie dat junkiesxl me net met dezelfde optie voor was...

[quote:40d1c1fb4a="junkiesxl"]Numlock opstaan ?[/quote:40d1c1fb4a]

Nope, numlock stond af. Maar numlock relateerd toch niet met de Apple-toets? Want deze viel opeens gewoon uit.

Werk je op een Powerbook? Ik had het laatst ook: een hele rij toetsen veel ineens uit. Mijn PB was nogal warm geworden en pas toen-ie was afgekoeld deed het toetsenbord weer normaal.

[quote:c93ebac49d="Rupert Nicolson"]Werk je op een Powerbook? Ik had het laatst ook: een hele rij toetsen veel ineens uit. Mijn PB was nogal warm geworden en pas toen-ie was afgekoeld deed het toetsenbord weer normaal.[/quote:c93ebac49d]

Inderdaad. Een 17" 1,33 Ghz PowerBook. Na de 2de keer opstarten (direct daarna) liep alles weer normaal. Het kan wel zijn dat hij tamelijk warm was. Ik was er al zo’n 7 uur na mekaar mee aan het werken, maar dat is gemiddeld elke dag zo, dit is de eerste maal dat hij dit deed.

We werken te lang...