Rare vlekken op nieuwe iMac Intel 20"

Als ik de achtergrond van m'n iMac Intel 20" op een egale kleur zet, zoals wit of grijs valt het extra op: diagonale lichtgrijze strepen linksboven, een lichtgrijze vlek helemaal links onder en een rare lichtgrijze streep rechts, ongev eer een halve centimeter van de rand, ongeveer 5 cm van boven.

De diagonale strepen linksboven lijken erger te worden; de andere vielen pas op toen ik een egale achtergrond gebruikte (ik had eerst een zwarte achtergrond, en dan zien je niets) de digonale strepen gaan door de menubalk, dus die vallen extra op.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, of ik Apple eens moet bellen, of dat dit inherent is aan een groot LCD scherm?

Gelijk mee terug naar de winkel. Er is mogelijk wat defect aan je videokaart in de iMac. Nu je nog garantie hebt is er niets aan de hand en zul je een nieuwe krijgen.

[size=9:1573a8c9ff](Heren kenners: Videokaarten zijn niet vervangbaar toch?)[/size:1573a8c9ff]

Klinkt eerder als een niet helemaal goed functionerende LCD backlight. Maar in elk geval moet je hem natuurlijk onder garantie laten repareren.

Wat goed dat ik dit lees, ben je er al uit? weet je al wat het is?

Ik heb de vlekken namelijk ook, linkonder en rechtsboven in het scherm. (20" iMac)

Ik heb even een schermafbeelding gemaakt waar de plek zit en op de afbeelding is de vlek niet te zien. Als ik de afbeelding op een andere plek houdt dan waar hij oorspronkelijk hoort dan zie je de vlek ook niet.

Ik kan er dus vanuit gaan dat de vlek aan de binnenkant van mijn scherm zit en niet daadwerkelijk op “het scherm”?!

Ik hoop dat Night of iemand anders mij meer vertellen kan!

M.v.g.,

Bjorn.

Let er wel op dat geen enkel LCD-scherm echt egaal is. Dit vanwege de backlights. Als je het scherm geheel wit maakt is vaak goed te zien dat het in de hoeken iets donkerder is.

dat is wel zo MAAR dat hoor je niet zo goed te kunnen zien, dus gewoon mee terug naar de winkel

Dit bevestigd mijn vermoeden; het backlight dat het (nu al) af laat weten.

Wordt vervolgt…

Kan je trouwens gewoon met de mac onder je arm een mac store binnenwandelen om dit probleem voor te leggen of werkt dat anders?

M.v.g.,

Bjorn.

[quote:a8e89c1f47="acb"]Kan je trouwens gewoon met de mac onder je arm een mac store binnenwandelen om dit probleem voor te leggen of werkt dat anders?

M.v.g.,

Bjorn.[/quote:a8e89c1f47]

Je kunt gewoon met een iMac langskomen bij een Apple Authorised Service Provider inderdaad.

Is daar ergens een lijst van...? Ik vind Card Services Utrecht namelijk nogal een eind weg :(

Hahaah lachuh, Grafisis & Advisis zit bij mij om de hoek; ook een Authorized Apple Repair Center :)

En nou de clou:

De Mac staat in een ruimte waar gerookt wordt. Die rookaanslag bleek al na een half jaartje tússen de afdichting van de LCD door gekomen te zijn. Bijna was het “eigen rekening” maar Apple snapte niet hoe dit kon en wilde persé de LCD toegestuurd hebben.

Mijn reparateur zei toen dat het misschien handiger was de héle mac op te sturen en Apple ging daarmee akkoord.

Resultaat:

Een complete nieuwe, nóg snellere iMac 20" hiero.

[i:cec31a558f]Mij[/i:cec31a558f] hoor je niet klagen!!!

Totale duur: 3 dagen (+ een weekend)!!!

:smiley:

Dus de moraal van het verhaal is? Roken als een ketter zodra je geliefde macje kuren begint te vertonen. [img:32d68667a2]http://www.whitemacbook.com/images/gallery/white-macbook-gallery-24.jpg[/img:32d68667a2] De eigenaar van bovenstaande MacBook kan deze ervaring zeker niet gebruiken ;)

Getverdemme wat een smerige MacBook...

uhm... wees slim en koop een zwarte aub

wees slim en koop een witte C2D daar komen die lelijke vlekken er niet spontaan op