rasterhoek meebewaren in pdf vanuit Indesign

Hoe kan ik een pdf aanmaken vanuit Indesign waarbij de rasterhoek van de 2 gebruikte pantonekleuren is meebewaard met de respectievelijke kleuren. Kwestie van geen moiré te krijgen wanneer ik dit laat drukken. Graag uw hulp daarbij.

Voor zover ik weet is dat niet een aparte instelling, de in Indesign gebruikte rasterhoeken worden bij CTP automatisch door de RIP vervangen door eigen instellingen. Moiré is iets wat ik sinds we hier CTP gebruiken, niet meer gezien heb. Het is misschien mogelijk om met een JobTicket instellingen mee te bewaren in PDF, maar daar werken we hier niet mee. Het beste is denk ik kontakt op te nemen met de drukker.

Een cPDF is niet gerasterd. Waarom zou je dat willen als ik vragen mag?

Beter lezen WOZ ;) Hij vraagt of je de rasterHOEK ook kan meebewaren. Dus als je 2 PMS kleuren gebruikt die in percentages over elkaar worden gedrukt je zelf kunt bepalen in wat voor hoek de rasters komen te staan. Ik kan het in Indesign bij je PDF export niet vinden (ink manager biedt niet de mogelijkheid de rasterhoek aan te passen). In Acrobat is het wel mogelijk dus misschien kun je het beste een PDF exporteren, in Acrobat openen en de rasterhoek ingeven en dan opnieuw bewaren.