Raw bestanden renamen met automator

Ik heb de volgende situatie:

Ik heb een nieuwe Canon 20D en daar komen hele mooi RAW foto’s uit (*.CR2)

Deze wil ik via een automator scriptje verzalemen (die op mijn desktop staan) naar een specefieke directory laten copyeren. Tot dusver gaat dat prima.

Maar ik wil ze ook renamen met behulp van de creatie/bewerkings datum en daar gaat het fout (ik gebruik “Wijzig naam Finder-onderdelen” ), hij kan niet uitlezen wat de bewerkingsdatum of creatiedatum is. (Finder kreeg een fout: modification date of alias “jasperjneeleman:Pictures:Juni:_MG_0005_6.CR2” kan niet worden opgevraagd. (-1728)

Ook als ik ze dan gewoon wil renamen (dus met een ingevoerde tekst) dan doet hij dat ook niet ( Finder kreeg een fout: properties of alias “jasperjneeleman:Pictures:Juni:_MG_0005_6.CR2” kan niet worden opgevraagd. (-1728) )

De rechten van de RAW bestanden staan gewoon op lezen en schrijven. ik snap het niet meer help me!!

alvast bedankt :slight_smile:

p.s. ik heb nog gezocht op het forum maar kon niks vinden…

Heb ik een mooi applescriptje voor je (weet alleen niet of het ook onder 10.4 werkt, schijnen wat zaken in applescript te zijn veranderd).

Het scriptje werkt als volgt: het download alle bestanden van je CF kaart, hernoemt ze naar ABCyyyymmdd_1234.CR2 (*), maakt evt een backup op een externe schijf, je CF kaartje wordt automatisch verwijderd, en als laatste wordt een progje naar jouw keuze opgestart, bv Photoshop.

(*)
ABC: bv. je initialen.
yyyymmdd is de opnamedatum, bv 20050609
1234: het originele bestandsnummer wat je camera produceert
Zo wordt bv foto W2FD5678.CR2 (vandaag geschoten) in mijn geval JBp20050609_5678.CR2

Stuur me een mailtje; jbphotos AT spymac PUNT com