Ik wil de foto’s van mn vriend zn camera op mn MAC. Dat lukte, maar openen gaat uds niet. (zogenaamde programma fout in PS. Van mijn eigen camera lukt alles gewoon. Nu zegt mijn vriend dat hij niet formateert op de camera, maar in de pc, via een zogenaamde FAT 32. Ligt het daar aan?
Nee, de Mac kan gewoon overweg met FAT32, dus daar zit het probleem niet. Wel kan het probleem in de RAW bestanden liggen. Sommige RAW bestanden hebben extra plugins nodig om geopend te kunnen worden.
[quote:77ad1d916c="lotjenr1"]heb lug in... doet nog steeds niet :([/quote:77ad1d916c]
Sorry ik sprak voor m’n beurt, ik heb de handleiding van de plugin erbij gepakt en hij werkt niet met versies onder CS2. De meeste andere plugins werken wel onder andere Photoshops.
Als je wilt kun je de foto’s naar mij sturen en dan zet ik ze om naar een Raw formaat wat jij wel kunt openen.
Veel plugins om RAW te kunnen verwerken van nieuwere camera's werken niet in CS1. Onbegrijpelijk maar waar. Tsja, Adobe moest iets extra's verzinnen om zoveel mogelijk mensen te laten upgraden.
Bij CS1 moet je weten welke camera je hebt, en dan op de site van dat merk kijken voor een plugin. Zo heb ik een Nikon plugin, en die werkt prima onder CS1.
Ik had de plugin voor cs1... maar hij doet het nog niet... En het probleem is niet zozeer de RAW. Mijn eigen RAW kan ik wel openen: we hebben bijna zelfde camera (d70 en D70s).