Razr aanpassen met moto4lin

Ik ben al enige tijd de gelukkige bezitter van een motorola V3 Razr dankzij een voor mij, als altijd, onbegrijpelijke contractverlengingsactie van mijn provider (en korting en 2 toestellen er gratis bij!?).

Wat ik echter al die tijd al wilde was mijn motorola verder personaliseren. Denk aan verwijderen van fabrieksplaatsjes (troep), promofilmpje etc en vooral… de buitendisplay als het toestel open is.
Helaas wilde mij dat tot op heden maar moeizaam (of in mijn geval niet) lukken totdat ik gisteren op een site iets tegenkwam dat mij wel verder hielp. Een volledig gecompileerde versie van moto4lin inclusief instructies voor gebruik!

1. Je moet er allereerst voor zorgen dat X11 op je mac geinstalleerd is (op tiger disc!).

2. Daarna download je het gecompileerde pakket: http://homepage.mac.com/gregmeach/HelloMoto/Moto4Mac/moto4lin.zip.

3. Na unzippen en mounten volg je de link http://homepage.mac.com/gregmeach/HelloMoto/Moto4Mac/moto4lin.zip en installeert dit.

4. Sluit je razr aan en start moto4lin op

5. Ga naar de voorkeuren en vul daar bij ‘ACM device’ ‘/dev/cu.usbmodem1B11’ in.

6. Klik op ‘update list’ en zoek je razr op en selecteer deze. Klik op ‘Set as AT device’ en daana op ‘Set as P2K decive’. Bij ‘AT product ID’ en ‘P2K product ID’ zie je nu waarschijnlijk 4902 staan. Verander dit bij ‘P2K product ID’ in 4901 (of als je een andere waarde hebt die waarde -1). Klik tenslotte op ‘OK’.

7. Klik op ‘Connect/Disconnect’ en als alles goed gaat is je razr nu aangesloten. Klik daarna op ‘Update list’ en je kunt browsen op je telefoon en bestanden vervangen.

In mijn geval heb ik een aantal fabrieksfoto’s verwijderd en het promo filmpje en de screensavers om zo ruimte vrij te maken. Tot slot heb ik het bestand cl.gif (beeld op buiten display als je je razr opklapt) vervangen door een eigen cl.gif.

Mijn Razr is nu zichtbaar mijn Razr. Ik hoop dat velen van jullie hier ook wat aan hebben en mocht je meer informatie willen kijk dan eens op:

http://www.howardforums.com/archive/topic/701049-1.html

Veel plezier met je mac en je razr!

[offtopic]

[quote:c4f854acd9=“Joost”]onbegrijpelijke contractverlengingsactie van mijn provider (en korting en 2 toestellen er gratis bij!?). [/quote:c4f854acd9]

Toe maar :slight_smile: Een verlenging, 2 gratis toestellen en nog korting ook? Je vergeet de enorme bonus die de reseller, dankzij jou heeft opgestreken. De prijs van mobiel bellen wordt zooo kunstmatig hoog gehouden… En we trappen d’r nog steeds massaal in. :roll: :sealed:

[/offtopic]

wel goed gedaan, de razr is echt een heel erg mooi toestel! Heb je wel een Macosx achtergrond? :slight_smile:

Tijn,

Is snap je cynisme maar al te goed maar ik zit met mijn bedrijf bij een relatief goedkope provider en er is bij de verlening geen reseller aan te pas gekomen. Naast de toestellen heb ik een verlaging van de prijs van mijn contract (voor 2 aansluitingen), gunstiger voorwaarden en een lager beltarief gekregen… sorry hoor, maar ik klaag dan echt niet…

En de achtergrond is geen MAc OSX maar iets passend bij mij en mijn bedrijf… (zie ook mijn favicon)

[quote:2b5133c193="Joost"]Is snap je cynisme maar al te goed maar ik zit met mijn bedrijf bij een relatief goedkope provider en er is bij de verlening geen reseller aan te pas gekomen. Naast de toestellen heb ik een verlaging van de prijs van mijn contract (voor 2 aansluitingen), gunstiger voorwaarden en een lager beltarief gekregen... sorry hoor, maar ik klaag dan echt niet...[/quote:2b5133c193]

Zolang je het zelf maar op een rijtje hebt is het prima, ik heb 1.5 jaar in een belzaak gewerkt en weet inmiddels wel hoe verziekt die branche is. Ik had geen zin meer in al die mensen die zich voor zoveel euries in de schulden werken om maar het mooiste en coolste mobieltje te krijgen, contractverlenginkje hier en daar, duurder abonnementje omdat het toestelletje dan ‘gratis’ is, etcetera.

(Overigens: Ik bel zelf sim only)

werkt niet alles doet het behalve de lijst laten zien wat er op staat ik zie bv phone staan maar als ik zeg connect dan krijg ik dit

unable to open device
check preferences
unable to connect

wat doe ik fout?
heb alles volgens de regels gedaan
ik heb een razr zilver

Hier hetzelfde probleem

Ik heb mijn razr nogmaals aangesloten om te kijken of alles werkt.

een paar dingen moet ik op letten:

1. razr aansluiten en openflippen (als ik hem dicht laat geeft moto4lin busy)
  2. in prefs staat bij AT product ID 4902 en bij P2K product ID 4901
  3. bij ‘connect’ hoor je vervolgens onderin ‘[info] Phone pluged as P2K, Try to connect, [info] Phone connected as P2K’
  4. klik op de button update list voor alle files van je razr, als het goed is verschijnt er nu onder ‘Phone’ (linksboven) een ‘drive’ ‘/a’.
  5. klik op ‘/a’ en je ziet een mapje ‘mobile’

De rest wijst zichzelf denk ik…

Succes

Het lijkt er eerder op dat het volgende niet klopt:

ACM device’ ‘/dev/cu.usbmodem1B11’

Justin je hebt gelijk!

gevonden met google:

[code:1:4bafa9fbfd]

1. Plug in your phone
  2. Open terminal and type the following:
    ls -la /dev
  3. Now scroll up and look for something like cu.usbmodemxxxx
    Note: it is easier to follow the instructions on the wiki site but after I got used to knowing what I was looking for I just used the ls command after I plugged the phone in. Sorry…
    Mine was cu.usbmodem1B11
  4. Now open up Moto4lin and open up preferences
  5. In the top line (ACM device) change the entry to match up for your phone, mine is /dev/cu.usbmodem1B11 for my RAZR and /dev/cu.usbmodem5B141 for my ROKR
  6. Click the Update list button to display all your USB devices
    Note: Here’s what I found to be the tricky part
  7. The first time you click the button, find your phone and click set as AT Device. Click ok to close the prefs window.
  8. Click the Connect/Disconnect button and it should start to connect and then fail
  9. Open up the preferences again and click the update list button and you will now see a different number for your phone. Click the set as P2k Device button.
    Mine was 4902 for AT and 4901 for P2k, odd but it works.

Let me know if this helps.

BT
[/code:1:4bafa9fbfd]

http://www.howardforums.com/archive/topic/701049-1.html

Ik kan nu connecten, voor mij was het 3B11 ip 1B11

bedankt mensen het is gelukt het lag aan het nummer maar ik heb weer een nieuw probleem ik wil die videocamera erop hebben heb alles geprobeerd maar had aardig me phone verziekt snap niet dat met die seems niet gewoon ergens te downloaden zijn heb begrepen dat deze bij de monsterpack zitten maar hoe kan ik vanuit osx flashen en flexen geloof niet dat dat kan.

iemand in het bezit van die 2 seems aangepast voor de videocamera 0032_0001" and “004a_0001
en de mma_dcp” and "mma_ucp files
zou er erg blij mee zijn.
http://www.mark-world.tv/motorola/page3.html

en hoe krijg ik de skins werkend
zet ze op de phone maar werken ho maar

groeten

http://www.mark-world.tv/motorola/page3.html

Ik heb hem gewoon geflashed op de windoos van mijn vriendin. Met een flash file van www.motox.us Zoek er wel even eentje met de goede taal, tenzij je goed zweeds kan! Nu heb ik ook de video recorder. ik heb moto4lin alleen gebruikt om het reclame filmpje eruit te slopen. de rest durf ik niet meer!

Heb ik ook maar gedaan, dat moto4lin is leuk maar via windows is het wat veiliger

Niet echt moto4lin gerelateerd maar weet iemand van jullie of ik de bluetooth aan kan houden (dus niet traceerbaar voor maar 60 sec? groet

Ja

menu -> Instellingen -> verbinden -> Bluetooth koppeling -> setup -> energie -> aan

Ben weer eens bezig met het rommelen met mijn razr. De mijne is gelocked, als ik nou een monsterpack er op zet die geunlocked is, is deze dan ook echt unlocked? of moet ik dat alsnog zelf doen.