Reactie T-mobile op geen bereik: 50% korting!

Dag allen,

Al weer een tijdje niet geweest hier. Toch heb ik interessant nieuws waardoor ik toch maar weer eens inlog…

Ook ik heb een iPhone gehaald en ben een redelijk tevreden gebruiker. Na mijn verhuizing bleek ik echter geen bereik te hebben, terwijl dit volgens de dekkingskaar van T-Mobile wel het geval had moeten zijn. Na een belletje met T-mobile werd mij verteld dat ik teruggebeld zou worden. Afgelopen vrijdag ben ik gebeld dat het ze hun excuses aanboden, en dat ze een oplossing hadden:

-Allereerst is mij drie maanden 50% korting aangeboden omdat ik thuis niet kon bellen. De verwachting was dat na drie maanden er wel voldoende bereik zou zijn door een upgrade in het netwerk. Ze konden me echter niet vertellen of dat een nieuwe mast betekende, of een netwerkupdate bij T-Mobile… Dit zou gaan om november.

-Komende dinsdag (morgen dus) zou er volgens hen nieuwe firmware uitkomen, die mogelijk ook zou kunnen helpen bij de verbetering van de ontvangst. Hierbij gaven ze aan dat dat mede zou komen door Tros Radar en een aankomende Keynote. Beiden zijn waar!

-Daarnaast gaf men volmondig toe dat er veel klachten waren en dat T-Mobile druk bezig is met het zoeken naar oplossingen rondom de dekkingsproblemen van de iPhone.

Ik werd niet gebeld door de klantenservice, maar door een aparte technische afdeling. De man met wie ik sprak kondigde zich dan ook aan als ‘manager’ huppelepup. Misschien kunnen mensen die ook geen dekking thuis hebben ook een korting op hun abbo bedingen!? En hopelijk komt er morgen dus een update…

Vraag die mij rest kan ik eigenlijk ook gewoon het toestel inleveren als je thuis geen dekking hebt? Ben hem eigenlijk wel weer zat en zou graag terug naar Vodafone gaan…

Zeker, dat is ook een optie die T-Mobile vanavond aan de TROS heeft laten weten: je kunt je contract ook weer laten ontbinden als je geen heil ziet in de 50% korting op je abonnementsgeld.

Ik zie het nu al voor me: Refurbished iPhones bij T-Mobile, alle iPhones die ingeleverd zijn…

Dan ga ik voor de nieuwe 2.1 Software Update en 50 % korting 3 maanden bij T-Mobile, Tot December waarin hun verwachten dat "netwerk" probleem te hebben opgelost!

[quote:0faa3206fb="I-think"]

Vraag die mij rest kan ik eigenlijk ook gewoon het toestel inleveren als je thuis geen dekking hebt? Ben hem eigenlijk wel weer zat en zou graag terug naar Vodafone gaan…[/quote:0faa3206fb]

[b:0faa3206fb][size=18:0faa3206fb]iPhone terug naar T-Mobile, contract ontbonden.[/size:0faa3206fb][/b:0faa3206fb]

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133243&postdays=0&postorder=asc&start=0

Tja, waar je blij mee moet zijn. Als [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Early_adopter]early adaptor[/url] moet je maar leven met de problemen, ik weet niet waarom jullie überhaupt de nieuwe iPhone halen als je wéét dat er geheid kinderziektes in zitten. Als je geen problemen wilt, wacht een half jaartje en alles is okey...

Helemaal mee eens. Daarom heb ik hem ook nog niet.

ik dacht haast dat dit een reactie op de Kassa! uitzending was. Iemand het gezien? Ik heb het gemist.

Bij Kassa hebben denk ik heel weinig mensen het gezien :? :roll: :P

Deze email is intresanter dan het hele Tros programa.

Het enige was echt nieuws was daar, maar wat helaas verder niet werd uitgelegd, dat T-Mobile dacht dat ze in December een betere dekking zou hebben op hun netwerk.

Dus was is dat? Nieuwe SW of afstellingen voor hun netwerk? Meer masten? Hopen dat 2.1 FW een hoop oplost?

Daar werd niets over verteld.

Moet zeggen dat ik versteld sta van hoe weinig Appel en T-Mobile vertellen. Ik vind dat een verkeerde keuze. Ik vind dat niet respectvol naar hun klanten.

[quote:05aee74a73="Martijn Snels"]Tja, waar je blij mee moet zijn. Als [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Early_adopter]early adaptor[/url] moet je maar leven met de problemen, ik weet niet waarom jullie überhaupt de nieuwe iPhone halen als je wéét dat er geheid kinderziektes in zitten. Als je geen problemen wilt, wacht een half jaartje en alles is okey...[/quote:05aee74a73]

Er zijn anders ook mensen die GEEN problemen hebben; zoals ik!
Maar ja, alleen de probleemgevallen krijgen aandacht op internet en in de media. :roll:

[quote:92579a57ed="Martijn Snels"]Maar ja, alleen de probleemgevallen krijgen aandacht op internet en in de media. :roll:[/quote:92579a57ed] En dat zijn er gewoon teveel!

[quote:06b45a4f41="nookie"][quote:06b45a4f41="Martijn Snels"]Maar ja, alleen de probleemgevallen krijgen aandacht op internet en in de media. :roll:[/quote:06b45a4f41] En dat zijn er gewoon teveel![/quote:06b45a4f41] Minder dan één procent. Dat vind ik weinig voor een eerste telefoon van een bedrijf.

Iedereen die ik ken heeft op een of andere manier problemen met de iPhone.

[quote:29d9bcd713=“Koen.”]Minder dan één procent. Dat vind ik weinig voor een eerste telefoon van een bedrijf.[/quote:29d9bcd713]
Waarom wordt er dan zo’n heisa gemaakt als het maar 1% betreft?

Ik lees ergens dat er 35000 iphones verkocht zijn.
Je kan mij niet wijsmaken dat er minder dan 350 mensen o.a. slecht bereik hebben.

Zo ken ik ook meerdere mensen die geen Iphone maar wel T-Mobile hebben. Deze hebben ook regelmatig geen bereik. T_Mobile is voor buiten gebruik. Binnen werkt het vaak niet meer. Ze wilde graag de 900 licentie maar kregen die niet. Weet niet hoe het met Orange zit. Als die ook alleen de 1900 licentie heeft schiet T-Mobile er niet veel mee op met de overname netwerk om bereik binnen gebouwen te krijgen.

Wat lullen sommigen hier toch slap!!! 500 mensen hebben gereageerd bij Radar. Dat zijn natuurlijk niet de enigen die problemen hebben. En ook al zou het maar 1% zijn. Moet je die mensen maar in de kou laten staan?! Wat een onzin.

50% korting op je abb. Dan betaal je nog steeds voor geen bereik.. :/

[quote:724c7b0be6="nookie"][quote:724c7b0be6="Martijn Snels"]Maar ja, alleen de probleemgevallen krijgen aandacht op internet en in de media. :roll:[/quote:724c7b0be6] En dat zijn er gewoon teveel![/quote:724c7b0be6] Grappig dat je mijn eerste zin niet mee neemt in je quote. :? Het lijkt wel of sommige mensen bezig zijn met een iPhonebash hype.

De eerste zin is toch niet relevant? Het ging mij puur om het woord ''probleemgevallen''. Die zijn er toch teveel? Dat jij geen last heb met je iPhone, gelukkig, maar daar gaat deze discussie toch niet over? Ik bash de iPhone helemaal niet, wil hem dolgraag, maar ik wacht nog even.

[quote:2906d8389a="nookie"]Ik bash de iPhone helemaal niet, wil hem dolgraag, maar ik wacht nog even.[/quote:2906d8389a] Zucht...weer iemand die zelf geen iPhone heeft, maar wel precies weet hoe slecht 'ie wel niet is. :sealed:

[quote:8de0eb0008="wil51"]Zo ken ik ook meerdere mensen die geen Iphone maar wel T-Mobile hebben. Deze hebben ook regelmatig geen bereik. T_Mobile is voor buiten gebruik. Binnen werkt het vaak niet meer. Ze wilde graag de 900 licentie maar kregen die niet. Weet niet hoe het met Orange zit. Als die ook alleen de 1900 licentie heeft schiet T-Mobile er niet veel mee op met de overname netwerk om bereik binnen gebouwen te krijgen.[/quote:8de0eb0008] In Nederland zijn indertijd aan KPN en de nieuwe provider Libertel (thans Vodafone) GSM900-licenties gegeven. De proiders van de tweede generatie kregen alledrie (Ben, Dutchtone (beide inmiddels T-Mobile) en Telfort) een GSM1800-licentie. In Nederland gebruiken we alleen 1800 en 900, in de VS wordt 800 gebruikt en in Azië en de VS 1900.

Orange (aka Dutchtone en T-Mobile) heeft een GSM1800-licentie.