(reageert er nog iemand ;) ) PHP BB.....

Ik wil ook graag een forum op mijn site maar wat moet ik doen als ik het heb gedownload? Hier een foto wat ik kan zien:

http://img178.exs.cx/my.php?loc=img178&image=afbeelding11cq.jpg

???

Oh jee, neem je niet wat te veel hooi op de vork? Je hebt het gedownload zeg je? Waar vandaan? Misschien staat daar een of andere handleiding.

Je moet die directory naar je webserver uploaden en een mysql database aanmaken (gebruik hiervoor phpmyadmin) zorg dat je provider dat wel ondersteunt.

als je dan de url intikt van de directory dan krijg je vanzelf een installatie scherm

het is niet heel erg eenvoudig allemaal maar ik zou als ik jou was gewoon eens even goed lezen op het forum van www.phpbb.com

succes Jeroenimo!

[quote:cf8d64d8ab="jeroenimo"] succes Jeroenimo! [/quote:cf8d64d8ab]

Nee, succes Apple iFan! :stuck_out_tongue:

[quote:ae91c01985="jeroenimo"]Je moet die directory naar je webserver uploaden en een mysql database aanmaken (gebruik hiervoor phpmyadmin) zorg dat je provider dat wel ondersteunt.

als je dan de url intikt van de directory dan krijg je vanzelf een installatie scherm

het is niet heel erg eenvoudig allemaal maar ik zou als ik jou was gewoon eens even goed lezen op het forum van www.phpbb.com

succes Jeroenimo![/quote:ae91c01985]

Kan je iets duidelijker zijn? Snap je niet helemaal :stuck_out_tongue:

[quote:4ada1dfffa="Kyokushinkai"][quote:4ada1dfffa="jeroenimo"] succes Jeroenimo! [/quote:4ada1dfffa]

Nee, succes Apple iFan! :P[/quote:4ada1dfffa]Ik wens mezelf regelmatig geluk ! :wink:

:sotp:

[mod:0d203d8ff5=“Colpolyp”]Zeg het is geen chatbox hier. Overtollige emoticons weggehaald.[/mod:0d203d8ff5]

Ik raad je in ieder geval aan de readme te lezen, daar staat precies in aangegeven wat en hoe je het moet doen

[quote:5241b3eae5="sgaap"]Ik raad je in ieder geval aan de readme te lezen, daar staat precies in aangegeven wat en hoe je het moet doen[/quote:5241b3eae5]

Zit net in brugklas en dan al zo moeilijk/veel engles lezen :sealed: ben pas net 12 :innocent:

[quote:1cce8db119="Apple iFan"][quote:1cce8db119="sgaap"]Ik raad je in ieder geval aan de readme te lezen, daar staat precies in aangegeven wat en hoe je het moet doen[/quote:1cce8db119]

Zit net in brugklas en dan al zo moeilijk/veel engles lezen :sealed: ben pas net 12 :innocent:[/quote:1cce8db119]

We kunnen je toch ook moeilijk alles gaan voorkauwen. Je zult je toch echt wat meer in engels moeten gaan verdiepen wil je met dit soort dingen aan de slag gaan… :expressionless:

Hoi Applei iFan,

Als je een hosting account hebt met php, mysql en phpmyadmin geïnstalleerd, dan wil ik je wel helpen met phpBB.

's avonds komt mij het beste uit, vanaf acht uur. Ik neem aan dat je iChat of msn hebt. Laten we wat afspreken, dan loods ik je er doorheen.

Ja het is niet super gemakkelijk om zo'n forum te installeren. Helemaal niet als je ook niet zo goed engels kan. Vooral ook omdat je allerlij dingen in moet gaan stellen die ook engels zijn. Op die manier kom je er denk ik niet zo gemakkelijk uit. Misschien moet je eens gaan zoeken op de nederlandse phpbb site: http://www.phpbb.nl/ of daar misschien dingen op staan die in het nederlands zijn en jij wel begrijpt :wink:

Oke waarschijnlijk zal je niet de moeite nemen om het door te lezen, zoals bij andere topics ook het geval was. Maargoed hier staat iig een Nederlandse tutorial: http://www.phpbb.nl/install_phpbb.php

geef die jongen toch wat tips. leer engels is niet echt een goeie tip

[quote:7f189bcbc5="luke"]geef die jongen toch wat tips. leer engels is niet echt een goeie tip[/quote:7f189bcbc5]

Thanx dat je vor me opkomt! 8)

Er bestaan ook sites waar je gratis forums kan hosten. Het enige wat je hoeft te doen is wat simpele instructies opvolgen. Kijk bijv. eens op http://www.invisionfree.com

[quote:8ee606dd44="luke"]geef die jongen toch wat tips. leer engels is niet echt een goeie tip[/quote:8ee606dd44]

Ik heb niet gezegd dat het een tip was. Het was meer een soort aanzetten tot.
Als je tips wilt om engels te leren:
Lees engelstalige tijdschriften/boeken.
Lees engelstalige artikelen op internet.
Zoek woorden op die je niet kent.
En last but not least: Doe goed je best op school. :wink:

Zo goed? :innocent:

[quote:ee0fffb8a2="basvandorst"]Oke waarschijnlijk zal je niet de moeite nemen om het door te lezen, zoals bij andere topics ook het geval was. Maargoed hier staat iig een Nederlandse tutorial: http://www.phpbb.nl/install_phpbb.php[/quote:ee0fffb8a2]Als ik die manual eens eerder had kunnen lezen ;-)

[quote:4a61871537="luke"]geef die jongen toch wat tips. leer engels is niet echt een goeie tip[/quote:4a61871537] Misschien dat ik niet helemaal on-topic reageer maar het is bijna de hele tijd dat als we iets uitleggen er komt dat het in het Nederlands moet :? niet als persoonlijke aanval op Apple iFan bedoeld, maar er zijn gewoon heel veel goede instructies niet in het Nederlands beschikbaar.

De bestanden in die map load je up naar je server die zowel php als mysql ondersteunt. Dan ga je op je webserver naar je installatie-bestand, de rest spreekt eigenlijk voor zich. Zo heb ik het toen ik 13 was ook eens gedaan, dat is weliswaar wel een jaartje ouder…

ge-edit (weggehaald)