realaudio maken

heb al een tijdje de service dat klanten via mijn isight op afstand via internet (dus niet ichat) kunnen meekijken. Dat ging redelijk makkelijk. Nu wil ik ook graag streaming audio aanbieden. Dat is al wat moeilijker, ben ik achter. Weet iemand een prog. om real audio realtime te maken? of van mij part meteen mp3, nog beter? Als het kan natuurlijk zo goedkoop en eenvoudig mogelijk. Ik beschik over alle nodige hardware. bedankt groet Martijn

Euhm over Real weet ik het niet maar je kunt ook gebruik maken van Quicktime

http://www.apple.com/quicktime/products/qtss/

en om te helpen met het in werking te krijgen

http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2002/12/13/homemade_dotmac.html

ze hebben het hier volgens mij over webradio. Dus een mapje met muziek laten afspelen naar het web. Ik wil echter graag dat mijn audio "in" rechtstreeks naar het web wordt gestreamed!

[quote:122549b718="mailmen"]heb al een tijdje de service dat klanten via mijn isight op afstand via internet (dus niet ichat) kunnen meekijken. Dat ging redelijk makkelijk. Nu wil ik ook graag streaming audio aanbieden. Dat is al wat moeilijker, ben ik achter. Weet iemand een prog. om real audio realtime te maken? of van mij part meteen mp3, nog beter? Als het kan natuurlijk zo goedkoop en eenvoudig mogelijk. Ik beschik over alle nodige hardware. bedankt groet Martijn[/quote:122549b718]

zoek is naar realproducer…

succes !

:apple: = :innocent:

ja! te gek. Dit is wat ik zoek. maar bij het downloaden vragen ze of ik een windows, of een OS9 versie wil..... AAAARGH

Er is ook nog zoiest als Quicktime Broadcaster, dit kan denk ik wel precies wat je wilt. (Sorry heb ff geen tijd om de link te google-en)

bedankt junkie gedownload, geïnstaleerd, en aan het klooien nu... heb het nog niet aan de praat, maar volgens mij is het wel wat ik zoek!!!! groet Martijn

het is vast het programma wat ik zoek.... maar eenvoudig...nee heb macosx al afgestruind naar tips voor instellingen: ip adres, poorten open zetten, naar server streamen etc, maar ik kom er niet uit....... het ligt vast aan mijn eigen lompe onkunde, maar heeft 1 van jullie er wel eens mee gewerkt?

bedankt
Martijn

Nicecast of Audion zijn toch echt de twee Apps voor jou doeleinden. Zo zend ik nl ook uit. Even je input device kiezen en gaan. Heb je wel een line in op je mac? Zo nee moet je even een usb audio interface aanschaffen. Succes, LEXY. http://studioradiolexy.web-log.nl/

hey lexy bedankt! ik ga hier mee aan de slag...en zal de uitslag tzt melden....

ps: voor het antwoord op de vraag of ik een “line-in” op mijn mac heb, zie mijn onderschrift! :wink:

dan moet je wel even het onderschrift in je profiel aanzetten :wink:

dat staat aan.....

waarom zie ik dan alleen je homepage link? edit: heb even verder gekeken dan mijn neus lang is, je homepage zegt idd genoeg 8)

Lexy, (of iemand anders natuurlijk) ik begrijp er niks van..... ik heb nicecast geïnstaleerd, en dat werkt volgens mij allemaal prima, kan ik niks raars aan ontdekken. Ik heb de firewall uitgezet. Volgens mij zit er in mijn ethernet-modem (speedtouch 510) niets wat ik op dit gebied aan of uit kan zetten. Ik heb de link doorgegeven aan iemand, die hem in itunes zet....maar...helemaal niets.....snik

heb je enig idee wat ik nog fout gedaan kan hebben?
edit: er zit nog wel een airport tussen en ik gebruik voor dit alles mijn ibook g4

Die AirPort maakt het wel een stuk lastiger. Pleur die er eens tussenuit. Ook moet je bij gebruik van een router je poorten forwarden. 8000 en 8001 Succes weer, LEXY.

Ook moet je bij gebruik van een router je poorten forwarden. 8000 en 8001 ?

dit moet ook bij mijn modem?
ik ben dat nog niet tegengekomen bij de instellingen…
airport zal ik er es tussenuit halen morgen…

Als je een modem/router hebt wel. Niet bij alleen een modem.

ik heb een ethernet adsl modem...waar ik een hele zwik computers aan heb hangen....

Merk? Type?

ethernet-modem (speedtouch 510)

kan ik uiteraard inkomen via browser,
maar daar houd het dan ook een beetje op.
Heb ook al de manual van nicecast doorgenomen, daar blijf ik ook haken bij het modem…

bvd
Martijn