REALbasic hulp nodig bij noob!

hoi ik gebruik net een tijdje REALbasic en ik wil een paar dingen weten:

[b:000aa97cd9]1[/b:000aa97cd9]- Ik heb een venster met een blauw balkje, ik wil dat na 5 sec. ong. dat venster weggaat en een nieuwe venster komt met waar het programmatje moet starten. Het eerste is dus gewoon een soort laad balkje voor de sier

[b:000aa97cd9]2[/b:000aa97cd9]- ook wil ik een code weten waarmee je makkelijk een simpele browser maakt waarin je adressen kan typen en dingen kunt dowloaden.

alvast bedankt.
Mac OS X News :finderoud:

[sarcastisch]Moet anders iemand je krant en pantoffels ook nog brengen :evil: [/sarcastisch]

1. Zet een timer op je form. Bij het laden van het formulier laat je die timer tellen tot 5 seconden, dan laat je form verdwijnen en een nieuwe openen.

1. Lees eens een tutorial door. Ik weet niet of er ondertussen al een Webbrowser-control bestaat voor Real Basic. Zo ja, gebruik die dan. Zo nee, werken met sockets en het parsen van html.

Succes ermee!

bedankt, maar als ik bj REALbasic in de reference kijk en op timer zoek staat er geen code bij wie kan zo'n oude voor mij maken?

[quote:9b1e270a21="Mac OS X News"]bedankt, maar als ik bj REALbasic in de reference kijk en op timer zoek staat er geen code bij wie kan zo'n oude voor mij maken?[/quote:9b1e270a21] Zoeken met Google levert zo ook al wat op aan [url=http://www.inspiredlogic.com/whitepaper/languages.html] voorbeeld code[/url] . Je zult je toch wat meer in de manual moeten verdiepen!! :sealed: