RealMyst Demo

Ik heb realmyst demo gedownt en ik wil het spel wat verkennen maar ik geraak nog niet uit de eeste omgeving die je krijgt, kan iemand helpen?

ikke ken de oude myst nog een beetje waar kan die realmyst demo dwnldn

staat hiertussen http://www.apple.com/downloads/macosx/games_demoupdates/

is echt leuk om de oude myst eens terug te zien in 3d. Kijk voor de grap eens in het Codebook (weet niet of dat er nog is) hierin stond een perfecte walktrough voro myst!

alle kranen goed zetten? kan het iets specifieker wat ik moet doen? Want ik geraak niet op gang tx

Misschien helpen de volgende tips je een beetje. Het is voor mij zo'n 8 of 9 jaar geleden dat ik myst gespeeld hebt, maar het feit dat ik nog in grote lijnen kan herinneren wat bepaalde oplossingen zijn zegt dus alles over deze game. Een echte klassieker en voor adventure liefhebbers een must.

Op het eiland vind je aan aantal palen met hendels, zet deze hendels naar boven toe omhoog. In de bieb hangt een schilderij, kijk hiernaar en zie de verschillende locaties (van de palen) zijn op het schilderij opgelicht. Als het goed is kun je de hoofdtoren op dit schilderij laten roteren. Richt deze toren op de verschillende punten (van de palen die bij diverse locaties, zoals de kerkklok, of de tandwielen aanwezig zijn) en je hoort dan een mechanisme in werking treden, wat betekent dat de echte toren die zich boven de bieb bevindt zich in die gewenste richting draait. Met 2 andere schilderijen kun je de boekenkast laten verdwijnen (en terug laten plaatsen) zodat er een geheime gang open gaat. Hier kun je naar een lift toe, die je boven in de toren brengt. Als je de richting goed hebt ingesteld, zie je door een raam de locatie die je hebt ingesteld en aan de andere kant (180 gr) op een muur een oplossing (bv code of cijfer volgorde). Schrijf deze oplossing op, ga op het eiland naar de gewenste plek en daar kun dan deze oplossing toepassen. Wanneer je dit goed hebt gedaan, vind je per locatie een boek waarmee je naar andere eilanden binnen het myst universum kunt reizen.

In de bieb staan de benodigde boeken waar je ook info kunt vinden. Bijv voor het noten en klankspel van de “raket”.

Hoop dat je hier even mee voorruit kunt, en niet te snel opgeven. Myst is echt de moeite waard! Riven (myst 2) heeft een nog beter verhaal en Exile (myst 3) is waanzinnig mooi gemaakt.

Have fun!

Ik heb een exemplaar van riven die je eventueel kan "lenen" ik denk dat we niet te ver van elkaar wonen kijk maar eens onder men naam. Ook exile heb ik. groeten lsmisch

[quote:abf6b3b475="Peter O"]Niet vergeten ook de bomenwereld op het eerste eiland te bezoeken. Je kunt er vanaf de bibliotheek maar op 1 manier komen. En dan de puzzel met de trein op het eiland waar de Zeppelin naar toe gaat. Gaaf!!![/quote:abf6b3b475] die zit helaas niet in de demo. maar je moet hem niet helpen, hij moet er zelf achterkomen..... is veeeeeeeel leuker!

Heb ook eens de demo gedownload, heb vroeger ook nog effe myst gespeeld (jaaaaren geleden). Maar ik geraak ook niet uit het eerste omgeving... zal nog wat moeten zoeken... Maar ja tijd... kga eerst nog wat verder werken.. daarna spelen :D

Ok ik ga eerst wat spelen dan wat werken :wink: