RealMyst versus (Classic) Myst

Hallo,

Ben alweer een tijdje uit het spelletjes spelen maar ik kreeg me toch zo’n zin om weer eens te gaan Mysten. Nu zag ik ook dat er iets bestaat dat RealMyst heet en - als ik het goed begrepen heb- een soort driedimensionale remake van het originele spel is.

Nu vroeg ik me af hoe mensen die ook het klassieke spel hebben gespeeld dit hebben ervaren. Is het niet zo dat de nostalgie van het hele spel verdwijnt? Dat juist het non-free movement, dus het vastzitten aan bepaalde plekken en je door de schermpjes te klikken eigenlijk bij de charme van het spel hoort? Het meest sceptisch sta ik nog tegenover de zogeheten bonus-age die er bij schijnt te zitten. Ik twijfel er niet aan dat het allemaal heel mooi is, alleen dat is juist hetgene waarvoor ik ook bang ben, die minder mooie graphics dragen naar mijn mening ook bij aan de charme van het spel, de mystiek die eromheen zit en het kunnen terugkijken naar een prachtig spel dat al jaren stof heeft lopen verzamelen.

Oke, ik begin te raaskallen :-).
Kortom: Hoe is RealMyst bevallen aan de mensen die ook de klassieke versie vroeger hebben gespeeld?

Groeten, Wilfred

Ik heb volgens mij een keer de demo gedownload en toen besloten om niet voor RealMyst te gaan. Waarom weet ik niet meer precies. Je kunt de demo downloaden op http://www.imacgames.nl/

Hij is wel iets van 90Mb groot. Ik ben hem nu ook aan het downloaden en zal later wel mededelen wat ik er van vind.

Alida is ook een erg mooi gemaakte adventure. In de stijl van Myst en Riven, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen:

http://www.alidagame.com/gallery1.html

Als je weer graag wilt Mysten, dan is iets nieuws vast leuk, hoewel ik moet toegeven ook bijzonder goede herinneringen aan Myst te hebben op m’n ‘super’ Mac LC :slight_smile:

Ik vins Myst 3 een aanrader. Is grafisch heel goed in orde en het draaid op alle systemen vanaf de Power Mac G3, kijk anders eens op mijn site voor de review ervan :wink:

[quote:6fd29c6c0d="Zorcky"]Ik vins Myst 3 een aanrader. Is grafisch heel goed in orde en het draaid op alle systemen vanaf de Power Mac G3, kijk anders eens op mijn site voor de review ervan :wink:[/quote:6fd29c6c0d] Is het niet beter om eerst Myst en Riven te spelen voor daar aan te beginnen?I.v.m. het verhaal bijv.

Groeten, Wilfred

Totaal niet, dat is hem juist het voordeel aan dat spel.