realplayer op uitzendinggemist: "No clip"?

Bij het (pogen tot) kijken naar programma's op www.uitzendinggemist.nl krijg ik in mijn realplayer de melding "no clip", en geen beeld of geluid. Waar zou het aan kunnen liggen?

PS ik heb in

RealOne Preferences → transport → manual etc.

alleen de onderste aan laten staan…

heb ik ook wleeens gehad daarna realplayer opnieuw geinstaleert en nooit meer last van gehad....

Dat was ook mijn eerste oplossing. Alles wat 'Realplayer' of iets dergelijks in de filenaam heeft de prullenbak in gegooid en opnieuw geinstalleerd. Maar ook dat bood geen soelaas...

in je post staat dat je realone player hebt inmiddels is er al een jaar de nieuwe realplayer misschien dat je die effe moet proberen

greetz Knarf[/quote]

Ik had die nieuwe dus gedownload, de realplayer (10). DIE doet het dus niet. Ik heb de RealOne (9)weer geinstalleerd, maar werkt ook niet helemaal zonder problemen onder Tiger...

Om het probleem te lokaliseren: Heeft Real alleen problemen met Uitzending Gemist? Niet alle content op Uitzending Gemist wordt in Real formaat aangeboden, soms alleen in WMP formaat.

Een nieuwe dimensie aan het geheel: ook al stel ik in de voorkeuren van Uitzendinggemist.nl in dat ik standaard de windows mediaplayer wil gebruiken voor het bekijken van uitzendingen, de plugin van RealOne wordt aangeroepen door Safari. Het is dus wat moeilijk checken of een uitzending alleen in WMP formaat wordt aangeboden. Of heb je een suggestie daarvoor?

PS het geldt ook voor bv www.rvu.nl/stof

En als je kiest voor "afspelen in standaard speler"? Dat staat onder het beeldschermpje. Dan moet WMP of Realplayer openen.

Na herinstallatie van WMP opent die nu ook goed.

Maar, raar, sommige streams kan ik nu wel openen, andere niet. Daarbij krijg ik een melding:

"there is no software update available from RealOne to support this content:

application/x-mplayer2"

Mplayer - Mediaplayer zou je zeggen. Ik vermoed dus dat er iets mis is tussen de communicatie - het is een stream voor WMP, maar RealOne wordt aangeroepen. Als ik de link kopieer en open in WMP doet 'ie het wel. Ik kan dus wel kijken, maar copy-paste-en en lappen is natuurlijk niet wat je wilt met een Powerbook G4 en Tiger…

Of de fout zou moeten liggen bij het online-zetten van de streaming media bij omroep.nl.