Realtime fotograferen?

Hallo allemaal, ik heb hier een Canon S45 ligen die het prima doet. Hij word herkend in iPhoto en Fotolader, alleen schakelt hij naar de 'foto browse stand' als ik hem in de usb plug.

Nergens kan ik een programma vinden waarmee ik foto’s kan schieten -op de mac-. Een beetje zoals ik met maccam snapshots kan maken van een realtime webcam feed. Maccam herkent de Canon helaas niet.

Kent iemand een oplossing? Het zou veel makkelijker zijn om grotere previews op mijn iBook te zien dan foto’s op het kleine LCD schem van de camera te moeten beoordelen.

Ik weet dat je met de bijgeleverde software onder OS X de camera kan bedienen. Inzoomen ontspannen (release) en de pix gelijk op je HD laten verplaatsen.

http://www.macupdate.com/info.php/id/8574

Kan je dit ook met andere merken? Ikzelf heb bvb een Nikon CoolPix 5000 en zou wel leuk zijn deze is als webcam ofzo te kunnen gebruiken :lol: Technisch zou dit toch zeker mogelijk moeten zijn!? :?

Ik heb een fuji 6800 gehad en die kan je gebruiken als usb webcam. Ik heb nu een canon G3 en die kan dat niet, maar eigenlijk kan je dan beter een goedkope webcam kopen, het is zonde je chip van je dure camera daarvoor te gaan verknoeien.

De camera volledig bedienen van je computer kan wel met dure software behorend bij professionel spiegelreflexen.. Nikon D reeks, Canon D reeks.Je krijgt dan ook direct previews op je scherm. De verbinding tussen de camera en de Mac is firewire.