Rebuilding directory?

als eerder gemeld is m'n 200GB LaCie na installatie Tiger in coma geraakt. Uiteindelijk lijkt DiskWarrior het enige programma dat bereid is de schijf tot leven te wekken. Echter... het programmaatje staat nu al 2 dagen te draaien, is bezig met 'rebuildig directory, overlapped files detected 5474'. De eerste 5450 files gingen vlotjes... nu doe ie zo'n 3 files per uur?! De blauwe balk is op de helft.

Moet ik 'm nou de komende weken (want zo lang gaat het wel duren in dit tempo) laten draaien of komt dit gewoon niet meer goed?

Wat denken jullie?

Als ie (nu) 3 files per uur doet, betekent dat dat het programma niet echt vastgelopen is. Ik zou toch maar gewoon afwachten. Dat de balk nu op de helft is, betekent niet zo veel, het is maar een grove indicatie. Best mogelijk dat ie, na een paar moeilijke bestanden, ineens weer snel door de rest van de HD heenschiet...

Daar sluit ik me bij aan (flinke schijf overigens :? ), in ernstige gevallen kan het een behoorlijke tijd duren voordat de boel gerepareerd is.

Je gebruikt overigens versie 3.0.2? Draai je vanaf CD? Heb je systemen op je LaCie staan, zo ja, is die ook Tiger?

ik heb pas ook overlapped files gehad en ook erg veel. Het duurde bij mij meer dan 24 uur maar uiteindelijk was diskwarrior wel klaar. Nadeel was dat mijn computer niet meer de oude was.... ik denk dat er in mijn geval belangrijke systeem/software bestanden 'over elkaar lagen' en dat betekent altijd dat er ergens iets niet goed gaat. Als twee files overlappen dan is er altijd minimaal 1 die niet gerepareerd kan worden....

Ik ben benieuwd of in jouw geval diskwarrior wel alles weer kan oplossen.

Ik heb uiteindelijk mijn computer toch opnieuw moeten installeren omdat er veel dingen niet of niet meer fatsoenlijk werkte. Ik moet zeggen dat ik wel erg te spreken ben over diskwarrior, heb twee keer een computer gehad met een schijf die niet meer te repareren leek, in beide gevallen kon diskwarrior er toch nog iets mee, waar andere software dat niet meer kon.

hier kun je nog wat lezen over overlapped files, het is trouwens niet zoals ik eerder zij dat er altijd een verloren gaat, diskwarrior zou ze toch moeten kunnen repareren…

sccs

Ik wil je niet ontmoedigen, maar had een interne HD die een probleem gaf. DiskWarrior is er een gans weekend mee bezig geweest en gaf toen aan - blauw balkje - dat een kwart gedaan was. Deze status gaf hij trouwens ook al na een half uur.

Heb toen (jammer maar helaas) hem naar de eeuwige schijfvelden verbannen en een nieuwe HD geplaatst. :smiley:

Diskwarrior 3.0.2 is niet compatible met Tiger. Hij maakt ook niets stuk, maar repareren doet hij niet. Alsoft, de maker van het programma heeft Diskwarrior 3.0.3 aangekondigd en deze kan elk moment uitkomen. Ze bieden dan een free-updater aan die met behulp van de oude versie-CD een nieuwe aanmaakt zodat je Tiger te lijf kunt gaan. Zie voor verder informatie www.alsoft.com 8)

Dat klopt p.amir, alleen kan het best zijn dat 3.0.2 gewoon een schijf zal repareren, zolang er maar geen systeem op staat. En in dit geval lijkt het erop dat 3.0.2 gewoon aan het repareren is, die foutmelding had al voor het repareren moeten komen. :|

We zijn nu zo'n drie uur verder en aanbeland bij file nr 5508. Aan jullie reacties te zien laat ik 'm dus nog maar een paar dagen draaien. Het gaat er vooal om om zoveel mogelijk files te redden. Daarna ga ik het ding toch opnieuw geformateren. Om een paar vragen te beantwoorden; DiskWarrior 3.0 draait hier op 10.3.9 en er staan geen systemen op de LaCie.

Overigens geef ik nog steeds het indexeren van Spotlight (de LaCie was aan m’n powerbook gekoppeld vlak na een verse tigerinstallatie) in combinatie met Energiestand de schuld van deze ‘overlapschade’.

Stel dat je geen externe schijf in Spotlight wil, dan kan je die in het privacy gedeelte zetten. Je draait toch wel 3.0.2 hoop ik?

Mocht DiskWarrior er niet uitkomen, probeer dan Data Rescue X eens, die repareert niet, maar tovert wel weer files te voorschijn. :slight_smile:

Voorzover ik kan zien (comm-i op het programma) 3.0. DiskWarrior laat zich tijdens drukke werkzaamheden niet onder het appeltje bekijken.

Hoezo?

Dan is het inderdaad 3.0, want anders stond er ook bij Info 3.0.2... :? Maar goed, afwachten dus. Maar wat ik al aangaf, mocht DW er voortijdig mee ophouden of klaar zijn, dan kan Data Rescue X wellicht nog wat doen, deze kun je ook testen in Demo-mode.

in mijn geval kon ik trouwens gewoon wel nog bij mijn files.....

op het moment dat ik was opgestart van een firewire schijf kon ik gewoon bij mijn interne schijf. Ik heb toen eerst voor de zekerheid een kopie gemaakt en ben toen pas met diskwarrior aan de gang gegaan…