recent gebelde of gemiste nummers

Sinds een tijd zie ik op mijn iPhone 6 de recent gebelde of ontvangen nummers (uit de contacten) van mijn vrouw (zij heeft ook een iPhone) en andersom. Het gaat niet altijd op. We hebben wel hetzelfde apple id en delen de contacten. Hoe kan ik dit veranderen? Hands off staat uit.
Een tijd geleden was dit nog niet. Heeft het te maken met de update’s???

Wat wil je veranderen? Onduidelijk verhaal zo…

Ik wil de recente gebelde of ontvangen nummers van de andere iPhone niet zien, zonder dat ik mijn Apple id hoef te veranderen

Beste Leo,
Ik heb net zelf ook min of meer dezelfde vraag gesteld en tot nu toe heb ik het (denk ik) opgelost.
Met dank aan anderen van OMT.
Bij mij zijn de dubbele gesprekken weg doordat ik:
Op alle apparaten die ik heb bij Instellingen de dubbele telefoonnummers en email-adressen verwijderd.
D.w.z. Bij Berichten, FaceTime en Telefoon.
Daar stond behalve mijn eigen nummer ook die van mijn vrouw evenals onze mailadressen.
Voor iOS 9 hadden wij er nooit last van dus ik denk dat er daaruit voort is gekomen. Dat in combinatie met Wifi thuis.

Dank, het gebeurd inderdaad in combinatie met WIFI thuis. Ik ga aan de slag.

Succes

Deze post dus: http://www.onemorething.nl/community/topic/tel-gesprek-op-2-iphones/

Het wordt geen wekelijkse vraag maar een uurlijkse vraag!

Oplossing: niet dezelfde Apple ID/iCloud account gebruiken voor verschillende iPhones.

Sinds iOS 8. De ‘oorzaak’ heet Continuity: http://www.apple.com/osx/continuity/

Ik denk dat leo zijn probleem nog niet is opgelost met wat ik hier in de reacties lees… en dus dat van mij ook niet! We willen hetzelfde Icloud ID behouden om de contacten te kunnen sharen maar we willen ook dat gebelde of gemiste calls voor beide iphones afzonderlijk worden behandeld.
Heeft dus niks te maken met het "continuity"verhaal. Weet iemand een oplossing?

@polimo: Als leo de tip van GoeieDag heeft opgevolgd en het al 10 maanden stil is in dit draadje zal het toch wel opgelost zijn :wink: ? Voor jou dan nog een keer: je moet niet dezelfde AppleID gebruiken op verschillende iPhones. Zie een AppleID als iets persoonlijks, dat gebruik je niet met meerdere mensen. Contacten deel je via ‘familiedeling’ (bij voorkeur), óf een derde AppleID die je alleen voor het delen gebruikt.

@McPim: ik besef dat ik hier een oud draadje opraapte omdat ik inderdaad met de GoeieDag info er niet uit geraakte. Alvast bedankt om toch te reageren!! Ik dacht dat “familiedeling” niet kan zorgen voor sharing van contacten. Hoe het met een derde Applid moet werken is met niet echt duidelijk, eerlijk gezegd.

Ehh, nou breng je me aan het twijfelen, agenda delen kan in ieder geval wel met ‘familiedeling’, misschien vergis ik me v.w.b. ‘contacten’. Maar een derde AppleID werkt zeker en is wat flexibeler: maak een extra AppleID aan en voeg dit op je iPhone toe bij ‘Instellingen’ → 'Mail, ‘Contacten’, ‘Agenda’ → ‘Nieuwe account’ → ‘iCloud’. Als je dit hebt gedaan vink je bij dit account gewoon aan wat je wilt delen (‘contacten’ in dit geval) en doet hetzelfde op de andere iPhone… Succes!

Nou, het is simpel.
Jij een eigen Apple ID/iCloud account (is hetzelfde) in Instellingen>iCloud op jouw iPhone, en jouw partner daar de hare. Zet je daar op bieden het syncen van Contacten, Agenda’s, Herinneringen en Notities (naar keuze) UIT.
Maak bij Apple nog een Apple ID/iCloud account aan, en stel die in op BEIDE apparaten onder Instellingen>Mail, Contacten, Agenda en zet daar het gewenste syncen AAN.
Moet je nog ff je contacten van de ene account op de andere (nieuwe) zetten -gaat bv heel goed op een Mac- en dan ben je klaar.
Gaat dat je lukken?

Ha, een dubbel antwoord; kan niet meer mis gaan. :smiley:

Voor 'Delen met gezin: https://support.apple.com/nl-nl/HT201060

Je kunt die derde account ook gebruiken voor zaken zoals de iTunes Store, Apple Music, App Store, etc.
Als je al veel met de bestaande account hebt gedaan, zou je ook deze als de ‘derde’ kunnen instellen. En de nieuwe wordt dan bv jouw primaire account.

Het is even wat gevogel, maar heb je het eenmaal goed gedaan, heb je er altijd plezier van en geen omkijken meer naar.

…‘familiedeling’ is inderdaad niet voor contacten, wel o.a. gezamenlijke agenda, aankopen, muziek, foto’s etc. Excuus voor de verwarring. Over het derde AppleID zeggen GoeieDag en ik hetzelfde :smiley: dus daar moet je uit kunnen komen.

@McPim, @Goeiedag: de enige valide oplossing lijkt me die met het derde applid en dat is wel een doordenkertje :slight_smile: De derde applid gebruiken we dan alleen in “Mail, contacten ,agenda…” voor alles wat ge-shared moet worden. Voor “Icloud” “Berichten” en “Facetime” het eerste en tweede applid op de respectievelijke iphones. Ik probeer het en laat jullie het resultaat weten. Alvast verschrikkelijk bedankt voor de info en het geduld erbij!!(y):slight_smile:

Ja laat maar weten hoe het gaat.
Ik doe het al jaren op zo’n manier met mijn vrouw. Voor mijn kinderen en vrienden doe ik dan nog wat met agenda delen, maar dat kan gewoon in Agenda zelf.

Een derde ID is inderdaad een goede oplossing.

@Mcpim, @Goeiedag en @bupaul: Vond eindelijk de tijd om de “derde ID” operatie te proberen. Additioneel Applid aangemaakt… Ik dacht te beginnen aan iMac kant en zo naar onder toe de aanpassingen te doen op de 7 apparaten. Eerste stap is dan Icloud van iMac uitloggen maar dat is al behoorlijk ingrijpend omdat die, willen of niet, agendas en vele andere spullen begint te wissen aan iMac kant. Inderdaad na uitloggen alle agendas verdwenen. Gelukkig kan je nog terug inloggen in de oude Icloud om het terug te vinden. Ik geloof dus wel in de “derde ID” oplossing maar de implementatie daarvan in een draaiend geheel met 7 apparaten lijkt me een behoorlijk klus die je beter niet begint tenzij de nood heel hoog is.

Ik vond ondertussen ook de ellenlange discussie daarover in het apple forum. Niet te geloven hoeveel mensen zich daar al krom over gedacht hebben en blijkbaar nog altijd zonder degelijke oplossing zonder vervelende neveneffecten. Pikt Apple zoiets dan niet op in godsnaam?

Apple geeft je allerlei services; het is aan jou daar op een voor jou goede manier mee om te gaan.
Als Apple alle rare verzoeken, kromme gedachten, misverstanden, etc, zou moeten oplossen, zou het een onwerkbare brei worden.

Afijn, nu jouw probleem.
Je kunt juist nú beter wel de zaak in orde maken, want de kans dat er steeds meer persoonlijke zaken aan je Apple ID komen te hangen, is erg groot.
Het begint er al mee dat je het systeem niet helemaal lijkt te snappen. Uitloggen uit iCloud betekent niet dat je alles kwijt bent; het blijft allemaal netjes bij Apple op de server staan. Er wordt niks gewist; geen stress.

Je kunt zowel de agenda als contacten exporteren en importeren als ‘archief’. Dus als je dat archief nou van de ene Apple ID exporteert, en dan in de andere importeert, zijn ze weer gelijk. Bij jou geldt: op de iMac van de bestaande primaire iCloud de agenda/contact data exporteren, en deze in de nieuw aangemaakte iCloud importeren. Ben je eigenlijk al klaar, lijkt me.