Rechten accounts kloppen steeds niet

Ik heb een 2e gebruiker aangemaakt op m'n systeem. Bij Accounts/Beperkingen heb ik gekozen voor Eenvoudige Finder en bij Programma's alleen Safari en iTunes geselecteerd. Nou krijgt die gebruiker soms gewoon een hele rits ikonen in de dock en soms alleen Safari en iTunes en wat snelkoppelingen naar z'n mappen. Ik heb alle rechten al een keer laten checken en repareren, maar het komt steeds terug, zonder dat ik verder iets geinstalleerd of veranderd heb. Booten helpt ook niet.

zijn er updates van betreffende programma's geweest als je dit probleem hebt?

ik vermoed dat je hier weinig aan kunt doen. Ik heb ook de ervaring dat de praktijk anders is dan de theorie. Dat het regelen van toegangsrechten tot mappen, bestanden en programma's niet altijd volgens het boekje verloopt.

Nou, lekker stabiel besturingssysteem is het dan zeg, jeetje. Het valt me trouwens toch tegen af en toe, dat OS-X. Probeer maar eens snel een bestand te moven. Kopieer maar eens een directory met subdirectories naar een locatie waar die subdirectories al bestaan... dag oude bestanden. En zo heb ik in die 4 maanden dat ik die grote kaasrasp hier heb staan wel meer onhebbelijkheden ontdekt, maar dan dwaal ik te ver af....

hmm....

ik beheer ongeveer 60 macs met OSX, meerderheid daarvan zijn gebruikers met beperkingen. Ik heb geen problemen :smiley:

je moet natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent :wink:

[quote:109cc165b5="MvdM"]Nou, lekker stabiel besturingssysteem is het dan zeg,[/quote:109cc165b5] Je draaft wel ineens lekker door, zeg. Dit heeft helemaal niks met stabiliteit te maken, want heb je er een crash door gehad of zo? Ik denk het niet. Je oude bestanden verdwijnen als je nieuwe [b:109cc165b5]met dezelfde naam[/b:109cc165b5] op dezelfde plek zet. Maar normaal gesproken krijg je dan eerst een waarschuwing met de vraag of je oude bestanden wilt vervangen. Ik ben het trouwens wel met je eens dat de gebruikersrechten soms een eigen wil hebben. Daar moet Apple nog wel wat aan verbeteren.