red mijn imac....

ik wilde mijn imac dv 400mhz van 8.6 naar 10 updaten maar na het opstarten blijft het beeld blauw en er staat een "niet parkeren" tekentje....

net gelezen dat ik firmware ben vergeten, doet nu niks meer… ook niet met sluimer truc

iemand tips…

Kun je ook niet van een Classic boot CD opstarten???

ik geloof dat hier iemand iets had dat ook wel werkte

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=7511&highlight=imac+firmware

misschien eens het proberen waard

groet

Het niet parkeren tekentje betekend dat de installatie van X niet is goedgegaan... Je zou inderdaad met het liefst een Macos 9.1 of 9.2 cd moeten opstarten en deze dan weer met clean install installeren. Hierna de firmware ophalen bij www.apple.com en uitvoeren. Wanneer dat gedaan is nogmaals proberen X te installeren...

zou ik met een os 9.1 of 9.2 cd zomaar kunnen opstarten of heb ik hier een aparte bootcd voor nodig..

probeer externe monitor aan je mac te hangen (achter op je mac zit als het goed is een klepje om er een externe monitor aan te hangen.

als dit werkt kun je opnieuw beginnen.

stoef

:wink:

Heb je 10 over 8.6 geinstalleerd of zit die 8.6 er nog ergens op? (partitie ofzo) Als je 8.6 er niet meer op hebt zou ik vanaf een OS 9.1 (of beter 9.2.1) boot cd de boel helemaal opnieuw formatteren en er OS 9.2.1 opzetten, dan onnodige extensies uit, firmware updaten en upgraden naar 10. Heb je gelijk het goeie OS voor classic. Of de boel formatteren, partities maken, op een partitie OS 9.2.1 en firmware updaten, op de andere partitie 10 en daar de goeie classic map kiezen. Tis een boel werk maar tis wel te doen. Welke 10 heb je?

ik heb os 10 jaguar, k snap eigenlijk nog steeds niet of ik een aparte boot cd nodig heb om mijn imac aan de praat te krijgen of dat ie ook al de originele cd van 9.2.1 zal herkennen...

probeer het zou ik zeggen, het kan in ieder geval niks slopen. :o

[quote:2a8400997b="macmaarten"]ik wilde mijn imac dv 400mhz van 8.6 naar 10 updaten maar na het opstarten blijft het beeld blauw en er staat een "niet parkeren" tekentje....

net gelezen dat ik firmware ben vergeten, doet nu niks meer… ook niet met sluimer truc

iemand tips…[/quote:2a8400997b]

Gewoon via OS 9 CD booten en OS 9 installeren. De firmware update doen. Daarna weer Jaguar installeren. Tja is een hoop werk maar de enige oplossing.

Een paar maanden wist ik ook niet wat me overkwam. Vol spanning bij Machouse langs geweest. Volgens hun was de videokaart kapot en de reparatie kostte 200 (weet niet meer exact) euro’s! Of die debielen weten niet dat dit zo’n standaard euvel is (ze vroegen niet eens of ik misschien Jaguar probeerde te installeren) of het zijn boeven die over mijn rug nog wat wilden verdienen…

Ik hou het op eerste. Kan ik ze lekker uitlachen voor onbekwame sukkels :slight_smile: