Reden hangen IE?

Een switcher-vriendin van mij is helemaal in paniek omdat IE bij haar steeds blijft hangen zodra zij hem opstart. Direct de standaardsite stoppen of geduldig wachten hebben allebei geen effect, ze blijft 'reageert niet' zien. En voor u gaat roepen: "Neem browser X of Y...," dat antwoord is geen optie, omdat zij veel op een site zit die alleen door IE voldoende wordt gesnapt. En ja, die komen voor...

Heeft iemand enig idee wat mogelijkheden zijn waardoor IE direct ‘op slot’ springt? Het is geen gebruiker die allerlei exotische programma’s draait, dus zou het iets ‘standaards’ moeten zijn. Alleen ik heb er zelf geen last van…

Ze draait op een Powerbook uit 2005 met Tiger. Alvast bedankt.

IE is een brak stuk software dat ook al jaren niet meer wordt geupdate en binnenkort zelf niet eens meer is te downloaden vanaf de MS site. Dat zegt genoeg lijkt me. Maar goed... Een oplossing binnen IE zelf zou ik niet weten, maar ik kan je wel zeggen dat je in Safari het Debug menu aan kan zetten en zodoende de site kan laten geloven dat Safari, IE 6 voor WinXP is. Het is het proberen waard, ik weet alleen even niet zo snel meer hoe je dat menuutje aanzet. Maar genoeg mensen hier weten dat wel. Tevens zou ik graag even willen weten welke site het hier om gaat :)

ik weet je gaf al aan van geen browser x of y, maar IE is gewoon k** omdat micro... nooit de moeite heeft genomen het verder te ontwikkelen.

Er kan altijd een uitzonderig zijn maar ik ben zelf nog nooit een site tegen gekomen waarbij ik niet met een van de volgende drie een oplossing had :

safari
firefox
Opera

maar meld even welke site het is, kan missien helpen.

Geef i.d.d. die site maar eens door, dan zullen we er eens wat browsers op loslaten......

[quote:65490d5540="Aglaea"]En voor u gaat roepen: "Neem browser X of Y...," dat antwoord is geen optie, omdat zij veel op een site zit die alleen door IE voldoende wordt gesnapt. En ja, die komen voor...[/quote:65490d5540]

Welke site is dat?

Hey, geef de site eens door anders. Welke is dat dan? :D

Ja ik heb datzelfde probleem ook met IE. Erg vervelend, aangezien ik mijn vader moet overtuigen van de voordelen van de Mac. Hij komt dus een keertje achter mijn iMacje zitten en wil een bepaalde site openen in Safari, werkt niet; firefox, werkt niet; site werkt alleen met ie. Dan maar IE, maar die loopt vast... Niet echt een aanprijzing voor de Mac... :?

Sinds Safari Acid2 ondersteunt (dus Safari in combinatie met 10.4.3) is het de schuld van de webmasters :).

Ik vind het raar dat mensen dat enigszins nog willen gebruiken, werkt een site alleen maar op IE dan vind ik dat gewoonweg pech voor die site, ik zoek wel een alternatief.

[quote:5f6c269969="pietjepuk6546"]Ik vind het raar dat mensen dat enigszins nog willen gebruiken, werkt een site alleen maar op IE dan vind ik dat gewoonweg pech voor die site, ik zoek wel een alternatief.[/quote:5f6c269969]

Groot gelijk :D.

[quote:aed29b9584="Nikita"]Een oplossing binnen IE zelf zou ik niet weten, maar ik kan je wel zeggen dat je in Safari het Debug menu aan kan zetten en zodoende de site kan laten geloven dat Safari, IE 6 voor WinXP is.[/quote:aed29b9584] Een alternatieve methode hiervoor is om Opera te gebruiken en dan te kiezen voor Opera-menu -> Snelvoorkeuren -> Identificeer als Internet Explorer (tenminste in Opera 8.02).

Of is het probleem dat de site niet [i:aed29b9584]bruikbaar[/i:aed29b9584] is in andere browsers dan IE? Dus niet dat hij zegt “Je gebruikt geen IE dus je mag hier niet terecht” maar dat er b.v. dingen zo verkeerd staan dat de site gewoon niet te gebruiken is?