Geregeld moet ik tekst vanuit Word 2008 in een e-mail kopiëren. Ik gebruik Mail. In het bericht wordt vervolgens het lettertype vanuit Word overgenomen, dat is geen probleem, want zo te veranderen met het Lettertypepaneel. Maar ook de regelafstand (in Word is dat 1.3 bij mij) en die kan ik nergens in het bericht in Mail corrigeren, ik kan het niet vinden. Weet iemand hoe ik wel die regelafstand in een bericht in Mail gelijk kan maken aan de andere tekst in het bericht? Alvast dank.
Even naar je menu "Opmaak" in Mail gaan, en dan kiezen voor Converteer naar platte tekst :)
Dank voor je reactie. Jouw oplossing haalt wel de opmaak weg, maar nog steeds niet de afwijkende regelafstand...
Niet? Oh... ik dacht dat het juist alles "plat" maakt.
Hmmm, 't is een kleine omweg, maar je kan het even in Textedit openen en dan converteren naar platte tekst. Dan is echt alle opmaak weg namelijk. Ik weet even niet hoe dit anders in Mail moet
Dat werkt inderdaad. Maar ik vind het wel vreemd dat dit niet gewoon in Mail kan...
appeltje-alt-shift-v dan plak je met de opmaak van Mail ipv de opmaak van je bron.
Dat is 'm! Dank. Het staat zelfs in het menu, zie ik: menu Wijzig - Plak en pas stijl aan Opgelost.
De oplossing van McLoe, 'plak en pas stijl aan' uit het 'wijzig' menu, is iets wat eigenlijk zonder kunstgrepen standaard zou moeten gebeuren.
Maar nu weten we nog steeds niet hoe je de [b:eef9de6b5f]standaard regelafstand in Mail kunt veranderen[/b:eef9de6b5f] naar bijv. anderhalf.
Ik vind het nu eigenlijk best wel een letterbrij, als ik een mailtje naar een (echte) dyslecticus stuur, wordt die gek.
[quote:05900e7c52]Maar nu weten we nog steeds niet hoe je de standaard regelafstand in Mail kunt veranderen naar bijv. anderhalf. [/quote:05900e7c52] Je hebt gelijk, ik ben er ook nog niet achter. Zal wel niet kunnen...