Regiocode nieuwe PBG4 serie

Vraagje, is mijn superdrive ook uitgerust met een regiocode? Zo ja, hoe vaak kan ik die wijzigen? Geeft het zelf de mogelijkheid tot wijzigen aan als ik er een "foute" DVD in stop? Kan ik het regiovrij maken? Heeft het regiovrij maken invloed op de garantie?

Alvast bedrankt,
BATTAL

ik heb zoiets vreemd meegemaakt. op mijn ti pobo gaf ie geen enkel probleem voor beide regios.Ongelimiteerd blijkbaar.

Maar op onze alu pobo gaf ie de melding dat ik maar een beperkt aantal keer de regiocode kon wijzigen!

Nog iemand met dergelijk probleem?

[quote:37aa4f3f11]Select a region code based on where you purchased your DVD disc or the region code number printed on or inside the disc case. You can only change the region code for DVD Player five times. The fifth time you change the code, it will be permanently set.

DVD discs with Region Code 0 can be played with DVD Player set to any other region code.[/quote:37aa4f3f11]

Dat is wat de help van DVD player er over zegt. Blijkbaar kun je dus vijf keer de regiocode wijzigen als je dat wilt.

Ik stel me voor dat je daarna een clean install kunt doen en weer verder gaan met het wijzigen van de regiocode :wink:

Jan

[url]http://www.wormintheapple.gr/macdvd/[/url] hier vind je alles voor het regio vrij maken van een DVD speler in een Mac. Als ze hier de regiocrack niet hebben(voor PB)dan hebben ze hem nergens anders en moet je wachten tot ze er een maken. Garantie zal wel vervallen.Maar je kan hem ook terugzetten.

Ik denk dat een clean install niet gaat helpen voor zoiets.

Klopt van de regiocode zit in de rom van de DVD brander/speler. Een clean install verandert DAAR niets aan. Het enige wat dus helpt is de Rom flashen.

zijn de superdrives van denieuwe powerbooks daadwerkelijk de UJ-815 met nieuwere firmwar waardoor ze UJ-816 heten?(about this mac; more...)

[quote:750c3e88ec="mborsten"]Ik denk dat een clean install niet gaat helpen voor zoiets.[/quote:750c3e88ec]

Toch heb ik wel iets vreemds. Ik kon voor een week of wat geleden mijn Superdrive (Powerbook G4 1.5 Ghz) nog maar twee keer wijzigen in de DVD-speler.
En vandaag kon ik ineens weer… 5 keer wijzigen. Alsof hij was gereset…

Het enige wat er is gebeurd, is dat ik onlangs voor het eerst met Superduper een kopie heb gemaakt van m’n opstartschijf. En hoewel dat alleen een kopieer-handeling is, is er misschien toch iets veranderd. Heel vreemd maar ik zou anders niet weten wat er gebeurd kan zijn.

En als ik dat namelijk zou weten, dan zou ik het kunnen herhalen (aangezien er geen hacks zijn voor mijn superdrive) en theoretisch onbeperkt van regio kunnen wisselen!

Iemand een idee? :expressionless: